תבחר: 3-5 או 35?

שאלה: נאמר שכדי לצאת לעולם הרוחני חייבים 3-5 שנים. כיצד להחזיק את עצמי בדרך הזאת אם כבר עבר זמן רב יותר?

תשובתי: התמיכה היא רק בקבוצת מקובלים. בלעדיה אין לך שום אפשרות באמת להתקדם ולהחזיק בדרך הזאת לא רק במשך שנים אלא אפילו עד מחר. אם אתה יכול לשמור על הרצון וללמוד, מבלי לקבל עזרה מהקבוצה, זה אומר שאתה נמצא בדרך הלא-נכונה ואתה מרמה את עצמך. כנראה שאתה לומד כדי לקבל ידע או בשביל עוד איזושהי מטרה אגואיסטית, אך אינך מתקדם בכיוון הנכון.

תחשוב מה אתה סופר, את השנים שבלוח השנה או את היגיעה שהשקעת? אולי במשך 35 שנות לימוד השקעת שבועיים של יגיעה נכונה. אם כך, כמה מאות שנים תצטרך לחיות בעולם הזה כדי לצבור יגיעה עבור 3-5 שנים?

אולם אתה באמת יכול לסיים את העבודה הזאת ולגלות את העולם הרוחני תוך 3-5 שנים, בתנאי שתעבוד עם הקבוצה, עם הסביבה. עליך לפתח את הרצון שלך בסביבה הנכונה, בקרקע פורייה. אחרת הוא לא יתפתח, ואתה סתם תשב ותלמד ותספור את הזמן לפי השעון. אך זה אינו השעון הנכון, הוא אינו סופר את העבודה שלך עם הסביבה ולכן אינו שווה מאומה.

השנים הן הזמן שבו אתה צריך להימצא תחת השפעת הסביבה, ולא חייבים לשם כך לחכות במשך 5 שנים לפי לוח השנה. זה אינו עניין של זמן. אם אינך נמצא תחת ההשפעה הזאת, אתה אפילו עוד לא התחלת להתקדם. אז לאיזו תוצאה אתה יכול לצפות לאחר 5 שנים?

ניתן לבדוק בצורה מאוד פשוטה אם אתה מקבל כוח מהסביבה. ללא כוח הסביבה לא צריך להיות לך בכלל שום כוח, כאילו אתה מת. ורק כשאתה מקבל כוח מהקבוצה, אתה מסוגל להתרומם, לבוא ללמוד, לקרוא ספר, לחשוב. זה דומה למערכת חשמלית: אם הזרימו אליה מעט חשמל היא מתחילה לעבוד, וללא החשמל היא משתתקת. החשמל הזה יכול להגיע רק מהסביבה. הרי הכלי הרוחני הוא הוא הקשר עם הסביבה שבה אני מגלה את העולם הרוחני. ואם אין כזה קשר, אין את המקום לגילוי הרוחניות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 06.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לזרז את ההתפתחות
הקשר עם החברים הוא הקשר עם המטרה
היגיעה – מלמטה, ההרגשה – מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest