דף הבית / אקטואליה / שתי שיטות למאבק בטרור

שתי שיטות למאבק בטרור

בחכמת הקבלה, קו ימין הוא טהור ונקרא "אברהם", קו שמאל הוא גם טהור ונקרא "יצחק" וקו אמצעי נקרא "ישראל". 

קו ימין של הקליפה ביחס לאברהם הוא ישמעאל, האיסלאם. קו שמאל של הקליפה ביחס ליצחק הוא עשו, הנצרות. והקליפה ביחס לקו האמצעי הם אלו שבזים לחכמת הקבלה, כי הקו האמצעי נבנה על חיבור בין שני הקווים הקודמים. את הקליפה של הקו האמצעי מגלמים אלו שעוסקים רק בביצוע הפיזי של המצוות, מבלי להתחבר ולהתאחד ביניהם, מבלי להידמות לבורא בכוונות שלהם, והם לא מקיימים את המצווה העיקרית של האיחוד: "ואהבת לרעך כמוך".

כוחה של קליפת ימין הוא שהמוסלמים מוכנים להקריב את עצמם, כי קו ימין זו השפעה. לכן הם מוכנים לתת הכול, אין להם שום בעיות לתת הכול למען העולם הבא. הרצון שלהם מכוון למצב הבא, אבל המצב הזה אגואיסטי לחלוטין: אללה יאמץ ויחמם אותי, ייתן לי פינה בגן עדן עם בתולות וכולי. כלומר, זוהי פנאטיות קיצונית שמובילה אותם בכל. הם מוכנים לכל דבר, אבל רק למען העולם הבא. בהיותם קליפה של קו ימין, הם צריכים להימצא לידנו, היהודים, ולקבל מאיתנו הזנה, וכך יש להם כוח להיות תומכים נלהבים של הקו הזה. לכן אלו שחיים בינינו, הם הפושעים הידועים ביותר לשמצה, והם מוכנים לעשות הכול כדי להגיע לגן עדן.

אצל הנוצרים הכול מתרחש בצורה אחרת. בשבילם חשוב העולם העליון, אבל הוא נבנה על ייסורים, על קליפה של קו שמאל, זו הלקאה עצמית, התבודדות. למרות שמצבים כאלה אופייניים גם לאלה וגם לאלה, אבל אצל הנוצרים זה מתבטא בצורה בהירה ובולטת ביותר.

הערה: בקו שמאל זה נקרא חיפוש אחר א-לוהים?

תשובתי: אבל למה צריך לסבול כדי למצוא את הבורא? הבורא לא צריך את הייסורים, מפני שמטרת הבריאה היא להביא אותנו לתענוג הגבוה ביותר בהשגת הקשר עם הבורא.

שאלה: האם אפשר לעצור פיזית את הלחץ מצד האיסלאם (הקליפה של קו ימין)?

תשובתי: אפשר, אבל כשמראים להם שאין לפניהם עולם הבא, אז הם מיד יעצרו, כי רק זה מושך אותם! הם מחנכים את הילדים שלהם עם דימוי ברור, שהחיים ניתנו כדי להגיע לגן עדן. לכן אין להם יותר בשביל מה לחיות בעולם הזה. היו מקרים שהיו עוצרים בזמן את המחבלים המתאבדים והם צעקו: "לא, אני רוצה לשם! שם כבר מחכים לי!", הם ספוגים לחלוטין ברעיון הזה, ולכן לא ניתן לעצור אותם. הדרך היחידה לעצור אותם, היא להראות להם שכשהם מתים כּשָהִידים הם לא יגיעו לגן עדן. פעם האנגלים היו עוטפים את הגופות של המחבלים בעור של חזיר, ולערבים מיד נעלמה המוטיבציה להרוג, כי זה על פי אמונתם סגר להם את הדרך לגן עדן.

לכן יש לפני שתי אפשרויות:

 או להתאחד בינינו, ואז מלמעלה יבוא אלינו רעיון אחר לחלוטין, מפני שהם ירגישו ויבינו שיש לנו דרך להגיע למעלה והיא הדרך היחידה שנכונה, מובנת ומתאימה לכולם. הם יבינו כיצד לאזן את עצמם כדי להגיע לגן עדן בקשר איתנו, ואחרת הם לא יגיעו לשם.

 או להתחיל לעטוף את גופות המחבלים בעור של חזיר, ומיד הכול ייפסק. הפחד שזה מה שאנחנו יכולים לעשות, הוא למעלה מהמוות.

אבל האפשרות השנייה אינה דרכנו, מפני שעל פי החוק של ההנהגה העליונה, אנחנו חייבים לתקן את כל האויבים שלנו ולהביאם לאיחוד ביניהם כדי לעלות יחד לבורא: "כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם". בדרך השנייה איננו מתקנים, לא את עצמנו ולא את העולם!

שאלה: כלומר, אתה סבור שאפילו אם הם יביאו אותנו לייסורים הכי גדולים, אנחנו לא נשתמש באפשרות השנייה?

תשובתי: לא, לא נשתמש. אנחנו לא יכולים להילחם נגד הבורא והתוכנית שלו! נשאר לנו רק להעמיד מול זה את הרצון האחד והיחיד, לציית לתנאים של תיקון האגו שמתואר בתורה, ולקיימם! לכן כל הפעולות הפיזיות שלנו יכולות להיות יעילות, רק במקרה שיחד עם זה נתחיל לתקן את עצמנו. כל יום מתגלה בנו ובאנושות הכוח האגואיסטי, יותר ויותר, האנושות הופכת ליותר ויותר ברברית. אנחנו כל הזמן נעים לקראת התיקון, אבל בדרך של ירידה לייסורים לתוך אגו יותר ויותר גדול, מבלי שמעלים אותו לתיקון. לכן הדרך שלנו היא רק אחת: להתחבר ולהתאחד. אין מוצא אחר!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 4.11.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest