דף הבית / קבלה ומדע / הכוח הנסתר שמאיר את חיינו

הכוח הנסתר שמאיר את חיינו

כדי להבין נכון את המציאות ומה קורה באמת בחיינו על פי חכמת הקבלה, אנחנו צריכים לעבור למימד של כוחות, שבעל הסולם מגדיר כ"חוקים קבועים ומוחלטים", שמגיעים עד העולם הזה.

הבורא יצר את הרצון לקבל בנו, על מנת למלא את הרצון באור העליון, שיש לו יכולת השפעה שמורגשת ברצון האדם כתענוג נצחי. הרצון משתנה בהתאם לדרגות התפתחות האדם. במצב הזה, הרצון מתחיל להרגיש את עצמו כנהנה מהאור, ועל ידי היחס שלו לאור, הוא מתחיל לפתח רצון כנגדו. הכוונה, שהוא בא לקראת האור, בא לקראת התענוג. לא בצורה פסיבית כמו בדומם, אלא בצורה יותר אקטיבית כמו בצומח, הצומח לקראת האור, לקראת השמש.

האור הוא כוח הפועל ומשפיע על הרצונות שלנו, ועל ידי זה שאנחנו מתחילים להרגיש את קרבתו אלינו, הוא מתחיל לפַתח בנו רגש, שכל, חכמה ותכונות פנימיות ורוחניות חדשות, כדי שנשיג בעזרתו תענוג ואושר אינסופי.

שאלה: בפיזיקה מגדירים "כוח" גם כגורם חיצוני, תנועה שמוציאה את הגוף מאיזון, בהאטה או האצה. מה קורה אז עם האדם?

תשובתי: האדם נפעל, זאת אומרת שפועל עליו איזשהו כוח, רצון להשפיע. הוא מראה לאדם שבמצב הנוכחי הוא לא מלא בתענוג, אלא יש לו חיסרון. ואז האדם מתחיל לחשוב איך להגיע למצב שהוא יכול ליהנות יותר? ובהתאם לזה הוא מתכנן את עצמו וזז. וכך בכל מצב, או שאני מזיז את היד בצורה אינסטינקטיבית, או שזה קורה בי בכל המערכות שבגוף שלי, או בצורה שאני כבר משתתף עם אנשים אחרים ויש לנו רצון וכוונה משותפים איתם, מטרה משותפת. אך בסך הכול הפעולות הן רק לקראת תענוג יתר, ולא להיפך.

בחכמת הקבלה, כוח הוא כוח הרצון, החומר. מצד האור זה רצון להשפיע. ומצד החומר, מצד הנברא, זה רצון ליהנות מהרצון להשפיע. חכמת הקבלה עוסקת באינטראקציה של שני הכוחות האלה, זה הסיכום של המדע הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חכמת הקבלה ומדע", 2.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest