דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שתי ציפורים ששמעו כרוז

שתי ציפורים ששמעו כרוז

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b-70.jpg

זוהר: פרשת ויחי, סעיף קל"ו: יוצאת ציפור אחת לצד דרום, אותה שבאה מניצוץ החכמה, ימין. וציפור אחת יוצאת לצד צפון, אותה שבאה מניצוץ הבינה, שמאל. ואחת יוצאת בעת שהאיר היום, חכמה. ואחת כשחשך היום, לעת ערב, אחר חצות היום, מבינה. כל אחת ואחת קוראת ומכריזה מה ששמעה מאותו הכרוז… מהארת הזיווג דחצות לילה, הנקרא כרוז.

מדובר כאן על המצבים הפנימיים של האדם בזמן שהוא עוסק בבדיקה עצמית ועובר תהליכים שונים: מברר בתוכו את ג' קווים, עד כמה הוא נמצא בקו ימין, בקו שׂמאל או באמצע, באופן מאוזן.

"יום" ו"לילה" אינם מגיעים מבחוץ. אנחנו תמיד נמצאים בתוך האור, והכלים שלנו מחולקים להרבה סוגים, בהם אנחנו מרגישים צד ימין, צד שמאל ואמצע, מעלה, מטה, כל הכיוונים והזמנים. החלוקה לכלים פנימיים וחיצוניים נותנת לנו הרגשה של מרחק ומרחב: קרוב ורחוק, חלוקת רצונות ל"שורש – נשמה – גוף – לבוש – היכל". כל התכונות האופייניות האלה: יום, לילה, בוקר, ערב, שעות שונות, זהו תהליך המתרחש עם הרצון שלנו. הרי חוץ ממנו אין לנו שום דבר!

הרצון הזה, בהתחלקו להמון סוגים ובכך שמגלה לנו כל הזמן סוגים חדשים, נותן לנו הרגשה של השינויים שמתרחשים בזמן ובמרחב, במצבים שבאים. אנחנו ממיינים אותם לפי ארבע סוגי תפיסה: "עולם – שנה – נפש" ותפיסת המציאות. כל השינויים האלה מתרחשים בתוכנו, כתוצאה מהתיקון שלנו, הרי חוץ מאיתנו הכול נמצא במנוחה מוחלטת. רק הרשימות שמתפתחות בשרשרת ומתגלות: או "בזמנם" (בעיתו), או "באחישנא", כאשר אנחנו מתחילים לזרזם ובזה מזרזים את הזמנים.

לכן, "הציפורים שבאו", "לילה", "יום", "בוקר", "ערב", כל הדרגות: "שורש – נשמה – גוף – לבוש – היכל" וקיום המציאות, כל זה מורגש בתוך האדם, בתוך הרצון שלו. ולי נדמה, שמסביב קיים עולם המלא בבני אדם, הכול מסתובב והחיים זורמים. אך בי תלוי רק דבר אחד, אילו צעדים אני אעשה בכיוון הנכון של תפיסת המציאות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
תציירו לי זמן!
כשמדליקים את האור בקולנוע…
צלם, תחליף תמונה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest