דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זוהר – התרופה לכל המחלות

זוהר – התרופה לכל המחלות

laitman_2010-04-11_6361_w-70.jpg

בספר הזוהר, כמו גם בתורה, אין תנאי לקרוא דווקא לפי הסדר. אתה יכול לפתוח את הספר בכל מקום שתרצה! בדומה לתהילים, פתחת איפשהו במזמור מסוים ואתה קורא אותו, אפילו באמצע. העיקר שבזמן קריאת הספרים הקדושים (אשר נכתבו על ידי אלו המשׂיגים את הבורא, מתוך תכונת ההשפעה, תכונת הבינה), תהיה בכוונה: מה אתה רוצה להשׂיג על ידי הקריאה. לכן, לא משנה מה אתה קורא על העולם העליון, אשר אותו אינך מרגיש ואינך מבין.

ספר הזוהר הוא המקור הגבוה ביותר מתוך כל הספרים הקדושים. זהו המקור החזק ביותר של האור העליון, אור התיקון הוא כמו אינפוזיה לחולה, הוא התרופה שאותה אתה נוטל. אז מה אתה רוצה להשׂיג על ידי נטילת התרופה הזאת? מה הכוונה בשבילך להיות בריא? – בהתאם לזה, כוחו של ספר הזוהר יכול להפוך עבורך לסם החיים או לסם המוות, אחד מהשניים. לכן, לפני פתיחת הספר אתה חייב לחשוב ולהרגיש, לכוון את עצמך, להתכונן ולברר: מה אתה מתכונן עכשיו לקבל ממנו?!

אתה מתכונן לקבל תרופה שהסמל שלו זה הנחש, הרעל שלו יכול להיות באמת רעל, ויכול להיות תרופה מכל המחלות. כך, לפני פתיחת ספר הזוהר, אנחנו חייבים להצטייד בכוונה הנכונה כדי לא לקבל את סם המוות, אלא את סם החיים המציל. אם בני האדם לומדים תורה ללא הכוונה הנכונה, היא הופכת להיות יבשה וחסרת חיים. זה מסוכן במיוחד, אם אנחנו נמצאים לפני מקור כזה גדול של כוח, כמו ספר הזוהר. ולא במקרה הוא היה ניסתר זמן כה רב מהאנשים הרגילים, אך למקובלים הוא היה גלוי.

מקובל (כלומר אדם, אשר השׂיג את הרצון הנכון) היה בהכרח מוצא באופן כלשהו את הספר הזה, אצל מישהו, דרך מישהו, באיזושהי צורה שלחו לו מלמעלה, הביאו אותו לשם, איפשהו יכול היה למצוא אות אך לבני אדם אחרים הוא לא התגלה, מאחר וקודם לא היינו יכולים להצטייד בכוונה הנכונה. לכן הזוהר יכול היה להביא לנו רק נזק.

והיום אנחנו פותחים את ספר הזוהר עם כזאת כוונה, כדי שהוא יביא לנו כל טוב, ייהפך להיות מקור החיים וחס וחלילה, לא ייהפך לסם המוות. כי הרי בזוהר כלוא כזה כוח עוצמתי, שחייבים להיזהר, ולפתוח אותו רק ביחד ורק עם הכוונה הנכונה. לכן הוא התגלה בזמננו, הוא נותן לנו הזדמנויות נפלאות. ואנחנו רוצים להציע אותו לכל העם. אך כל אחד חייב לדעת שרק הכוונה הנכונה בזמן לימוד הזוהר הופכת אותו לסם החיים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 31.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
האנציקלופדיה של הריפוי הרוחני
התרופה החזקה ביותר
זוהר למשתוקקים לאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest