דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שתי פרדיגמות, שני עולמות

שתי פרדיגמות, שני עולמות

photo_rav_gh70_130.jpg

מאמר "פתיחה לחכמת הקבלה", אות י"א: "ועם זה תבין, גדר האמיתי להבחין בין רוחניות לגשמיות, כי כל שיש בו רצון לקבל מושלם בכל בחינותיו, שהוא בחי"ד, הוא נקרא גשמי והוא נמצא בפרטי כל המציאות הערוך לעינינו בעוה"ז. וכל שהוא למעלה משיעור הגדול הזה של הרצון לקבל, נבחן בשם רוחניות, שהם העולמות אבי"ע הגבוהים מעוה"ז".

שָם – היכן ששולט הרצון לקבל, הכוונה לקבל למען עצמי, היכן שיש תועלת עצמית, היכן שאני מסתכל על המציאות, על עצמי, על העולם ועל אחרים דרך הפרדיגמה האגואיסטית, דרך הכוונה "מה יהיה לי מזה?", שנמצאת בתוכי מהטבע – שָם אני רואה את העולם הגשמי.

כזה נולדתי, כזה גדלתי, ולכן איני יכול להסתכל על שום דבר בצורה אחרת. אני מזהה רק את מה שנראה לי כטוב, מועיל, או מסוכן ומזיק. בקיצור, אני רואה רק מה שיכול להנות את הרצון לקבל שלי או ממה שכדאי להתרחק, כדי להימנע מיסורים. אני לא שׂם לב, למי אפשר להשפיע, אלא רואה, ממי אפשר לקבל. תמונה כזאת, שנעמדת מולי, נקראת "העולם הזה".

אם אני משנה את הפרדיגמה שלי, את תפיסת המציאות שלי, ורוצה להסתכל רק מנקודת מבט, למי וכמה אפשר להשפיע ולתת, אז אני כבר רואה את העולם הבא, גבוה יותר מהעולם הזה. ואז, כמובן, אני רואה צורות אחרות, יחסים אחרים, שמתאר אותם ברוחניות, וזה נקרא העולם הרוחני.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 19.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את המציאות העליונה
עולם הכוונות שלנו
מציאות מסוננת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest