דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד מתָאִים אלטרואיסטיים יוצא אגואיסט?

כיצד מתָאִים אלטרואיסטיים יוצא אגואיסט?

laitman_2009-07_0231_70.jpg

שאלה: הגוף שלי מורכב מהמון תאים שעסוקים בדאגה מתמדת לכל הגוף, ולא לעצמם. כל תא פועל כך, כאילו שהוא בטוח בזה שיקבל מכל הגוף את כל הדרוש, כמו בערבות הדדית. אז באיזו צורה כל הסכום של התאים האלה בסופו של דבר יוצר את ה"אני" שלי, המנוגד לגמרי לתאים, שרוצה רק לקבל לעצמו? היכן מתרחש המהפך הזה?

תשובתי: במילים אחרות, קיימת איזו מערכת, הכוללת בתוכה דרגות של דומם, צומח וחי, שמנוהלות מלמעלה על ידי הטבע ונמצאות בהרמוניה וערבות הדדית.

ומה מתרחש עם דרגת האדם? אתה כביכול יכול לעשות ככל העולה על רוחך, ואף אחד לא דורש ממך דין וחשבון, לא דורש שום דבר, הכל בידיים שלך…

עכשיו, בעולם שלנו, אנחנו מגיעים להבנה, להכרה, שלדרגת האדם נדרש תיקון, בדומה לכל שאר הדרגות שקודמות לו, שמנוהלות בצורה נכונה על ידי הטבע. דרגות הדומם, הצומח והחי שבנו ובטבע הסובב באמת נמצאות בערבות. אתה לא צריך לתקן דבר, למעט הכוונה שבדרגת האדם.

שאלה: מכאן נובע שהגוף שלי הוא רוחני, ורק ה"אני" שלי הוא גשמי?

תשובתי: הגוף שלך הוא רוחני, אינך צריך לתקנו. בדרגה שלו הוא פועל כרוחני. בבחינות 1, 2 ו–3 של התפשטות האור הישר עדיין אין כלי, אין רצון, אין ניתוק מרוחניות. זה הדרגות של הגוף שלנו שאותן לא צריך לתקן. יש בהן קלקולים שאנחנו, מהדרגה הרביעית מקרינים אליהן, מקלקלים אותן. אך אין זה אומר שהן בפני עצמן לא מתוקנות.

אנחנו מקלקלים את הטבע, ואחר כך רואים אותו מקולקל. אולם אנחנו עשינו זאת! ואילו בטבע עצמו תמיד יש איזון נכון, שיווי משקל. אנחנו רואים כיצד בעל חיים אחד טורף אחר, וזה נראה בעינינו כרע. אולם אין זה רע. אם אחר כך נבדוק ביסודיות, אז נראה, שבאופן כזה הם דואגים זה לזה, מנקים את הטבע ובסופו של דבר קיימים בטוב, מאחר והכל נובע מאיזון הכוחות.

לכן אנחנו צריכים לתקן רק את בחינה ד', האדם שבאדם. שלושת הבחינות הראשונות שבו הן מתוקנות, ואם תותקן הבחינה הרביעית, אז אנחנו נראה את העולם כמושלם, כולל גוף האדם וכל הקיים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 20.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הצעה, שלא כדאי לסרב לה
ערבות כתנאי לחיים
קשר – זה חיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest