דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / שתי מגמות בחיי הפזורה היהודית – חלק ה'

שתי מגמות בחיי הפזורה היהודית – חלק ה'

יהודים, הכוח המניע של העולם

שאלה: בתחילת המאה ה – 15 יהודי ספרד קיבלו על עצמם באופן גורף את הנצרות ותפסו עמדות מפתח בפעילות החברתית והכלכלית של המדינה. משנת 1871 התחיל בגרמניה תהליך, שהעניק ליהודים זכויות בשווה לאחרים. ומעט מאוחר יותר, בשנות ה – 20 של המאה ה – 20 יהודי אמריקה התחילו גם להיכנס למוסדות השלטון. אותם תהליכים, רק בשיטה מעט שונה התרחשו ברוסיה. המסה העיקרית של אלה שניהלו את המהפכה, היו אנשים ממוצא יהודי.

טבעי הדבר, שבמדינות האלה מיד הופיעה אנטישמיות. בעל הסולם כותב: "המשטר הבא לאחר קריסת הקפיטליזם יהיה פשיזם, שמופיע כאשר אנשים מרגישים התבדלות, שואפים להתאחד בכל מחיר, אבל מאחר ובינתיים הם לא מסוגלים להתאחד בשאיפה למשמעות החיים ולטוב, הם נאלצים להתאחד ולהתאגד נגד מישהו, בכך שהם מרוממים ומגדילים את עצמם ומעמידים את עצמם כנגד קבוצת אנשים אחרת". למה זה מתרחש בצורה כזאת?

תשובתי: אם אנחנו לא מתקנים את היסודות החברתיים והכלכליים של המשטר, זה מוביל להופעה של שנאה גדולה יותר כלפי אלה שמייסדים אותו, תומכים ושומרים עליו. לכן התוצאה היא שהעולם מונע על ידי שנאה, או במקרה הטוב, על ידי תחרותיות. אבל בעיקרון,  זו אינה תחרותיות, מפני שתחרותיות זה שלב קטן שהופך לאחר מכן לשנאה.

כאן כבר נקבע באופן מדויק את מי אנחנו יכולים לשנוא: את הכוח המניע של העולם. והכוח המניע של העולם, איך שלא תסובב, תמיד היו היהודים. ולכן היחס השלילי כלפיהם מהווה את אחד הכוחות הגדולים של התפתחות האנושות. היכן שמתפתח האגואיזם תמיד יש תנועה קדימה: או חיובית או שלילית. התנועה הזו יכולה להיות חיובית רק בשלב מסוים וקונקרטי, כאשר החברה צריכה ליצור ולהקים את עצמה, ממש להיוולד מתוך אפר, מהמצב השבור הקודם. טבעי הדבר שאז היהודים נכללים בהתפתחות הזאת כחלק הדינמי ביותר של החברה.

אבל כאשר הם בונים את החברה הזאת, ופחות או יותר נראים קווי המתאר הבאים שלה, אז הם כביכול עשו את שלהם, הוציאו את המסה הגדולה מתוך האשפה, מתוך השבירה, פיסלו איזו שהיא חברה, איזו שהיא מדיניות, בכך שנגעו בכל התחומים ללא יוצא מהכלל: מדע, תרבות, טכנולוגיה, חינוך וכולי. כך קבוצה קטנה של יהודים עוסקת בהעלאת החברה מתוקף כוחם את התפיסה הפנימית והרגישות שלהם לזה. אבל ברגע שהחברה מתחילה לפרוח,  מיד מתעוררים ומתקוממים כוחות אנטישמיים, שמשמידים לגמרי את כל מה שנעשה על ידי היהודים. למה? מפני שמה שהיהודים עושים זאת ללא מטרה רוחנית. ולכן צריך שוב להרוס הכל ולבנות מחדש.

הערה: הדוגמה לזה היא הפייסבוק,  זו כביכול רשת חברתית שנועדה לקשר בין כל בני האדם. אבל האם זה קשר?

תשובתי: אני לגמרי מסכים. מה שנוצר על ידי היהודים לא לכיוון תיקון האנושות, מביא לעולם רק רע.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ניתוח שיטתי של התפתחות עם ישראל", 29.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest