דף הבית / משבר עולמי / שרי אריסון – על המשבר

שרי אריסון – על המשבר

photo_rav_gh70_100.jpg

לפני כשבועיים נשאה שרי אריסון דברים בכנס הקהילות היהודיות בירושלים. בדבריה התייחסה גם למשבר הכלכלי העולמי:

"אנחנו נמצאים היום בתקופה מורכבת, אבל חשובה מאוד עבורנו – עבור העולם היהודי ועבור האנושות. יש לנו תפקיד – ותפקיד חשוב. תפקידנו הוא להניף את הלפיד ולהדליק את האור. נוביל על-ידי הקשבה, אנושיות, אמת, ערכיות, אהבה ושלום. עלינו להיות מחוברים ואז הבלבול, הכאב והשנאה יתפוגגו".

"כרגע העולם נמצא בסכנה קיומית. היכן שלא מסתכלים יש כאוס שמתחיל בקנה מידה קטן – ביחסים שבין אדם לאדם. הבלבול, הסכנה והכאב ממשיכים בכל הרבדים: האישי, הבינאישי, הסביבתי והכלכלי. כולם מבינים זאת היום, וחבל שלא רואים את הפיתרון".

"אני עומדת כאן לפניכם ואומרת: יש פתרון והוא מצוי בערכים. הפתרון מצוי בפסוק 'ואהבת לרעך כמוך'. אנחנו יכולים לשנות את המצב הקולקטיבי שאנו רוצים כל כך – אך עלינו לקחת אחריות אינדבידואלית, מחויבות אישית של כל אחד ואחת מאיתנו".

התייחסותי: מילים יפות, אך אין כח לממש אותן. אפשר רק לרצות ולקוות שאחרי הכרת האגואיזם, שזוהי הסיבה לכל הרע, אנשים יכירו מהר גם את השיטה היחידה לתיקון שלו – להזמין מחוץ לאגואיזם את כוחות הטבע, כנאמר: "בראתי יצר רע בראתי תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב". האור יורד אל האדם רק בתנאי שיממש נכון את חוכמת הקבלה (ראו, בעל הסולם, הקדמה לתע"ס אות קנה).

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

4 comments

  1. מדוע אם כן לא לזמן את הגברת אריסון לשיחה איתך כבוד הרב?

  2. לדעתי הכיוון של הגב' אריסון הוא נכון , רק שהפתרון הוא אכן מעבר למילים יפות והאחריות צריכה להיות קולקטיבית ואישית עם הבנה עמוקה הרבה יותר למונח אחראיות!!! כל פרט תלוי באחר

  3. יש לי הצעה לפרוייקט לגברת אריסון.אני מציעה לך גבירתי להקים בניני מגורים לדירות קטנות,כך שנשים כמותי,מבוגרות וחיוביות ,אך חסרות בית תוכלנה לשכור דירה במחיר סביר עד נמוך וכך יתאפשר להן להזמין את ילדיהם ונכדיהם לארוחות שבת וחג,דבר שעד עתה נמנע ממני ומשכמותי ולוא רק משום היותינו עניות. חבל לי על כך משום שאני אשה מסורתית וליבי יוצא לליכוד המשפחה.אז עצתי לך גברת אריסון שתבורכי באם תקיימי את הפרוייקט המוצע ואני מציעה עצמי כאדם איכפתי,ישר,אמיתי ואוהבת אדם לנהל את הפרויקט ולספק לנשים שכמותי את חלומם להזמין את בני המשפחה לארוחות חג ושבת. איזה חלום קטן וכמה קשה למימוש כשאתה אדם עני. אני עדיין אוהבת את הכל סביבי את החי ,הצומח והדומם ובטוחה שכמו שמקלקלים כך ניתן לתקן ורק אהבה יכולה לחולל פלאים.אז אני אוהבת אותך כי את האדם שאת ואני לגמרי מתחברת לאדם הזה (בלי שום קשר לכלום).

  4. שרי אריסון בדרך הנכונה .לא ירחק היום ובדבריה תצטט משפטים מחוכמת הקבלה ותפיץ בגדול את חכמת הקבלה .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest