שקר מתוק 

הערה: מחקרים אחרונים מראים, שחדשות שקריות מתפשטות באינטרנט הרבה יותר מהר ומקיפות קהל רחב יותר, מאשר חדשות אמיתיות. התברר, שהחדשות הפחות פופולריות הן עם דרגת אמון של קרוב ל – 98%. דווקא חדשות מוגזמות באופן סנסציוני ומזויפות, מושכות יותר בני האדם.

תשובתי: בוודאי, הרי הטבע שלנו, זה אגואיזם, שנבנה במצב הפוך מהבורא. כלומר האגו שלנו מוזן רק על ידי שקר, אבל שקר מתוק, מעניין, מרגש. הוא אוהב רוע, שקר. רק חינוך מחדש של האדם יביא לכך, שכל החדשות יהיו אחרות.

שאלה: עכשיו, זה הזמן שאנו רוצים שקר מתוק. באיזה מקרה נרצה חדשות אחרות?

תשובתי: במשך מאות השנים אחרונות האנושות יצרה תרבות, שלמעשה הביאה אותה לנסיגה. לצעירים אין שום קשר לְמה, שעליו התחנך הדור שלנו: לא לתרבות, לא למוזיקה, לא לציור. ואני מאוד שמח בזה, מפני שהם משתחררים מכל מיני תיאוריות וסטנדרטים בני מאות שנים, שאין בהם לאף אחד צורך לחלוטין.

האדיבות הראוותנית של ימי הביניים, משחקי אהבה וחיפושי נפש, הרומנטיקה של המאה ה – 19, תחילת המאה ה – 20 וכולי, כל זה מאוד שיקרי, לא תאם לאותם חיים ולא תואם לחיים של היום. לכן טוב שכל זה הולך ונעלם.

שאלה: לאיזה מרחב פורץ עכשיו הנוער החדש?

תשובתי: למרחב מידעני מדויק. זוהי קבלה ישירה, מה שמעניין אותי, אני משתמש בזה ללא שום התייחסות להגדרות של מישהו, כגון אומנות, ספרות, מוזיקה. אם זה לא מעניין אותי על פי הטבע שלי, אז זה לא מעניין. לאדם, שצריך עכשיו לעלות לדרגת תודעה הבאה, אין בזה צורך.

שאלה: אז במה תהיה התפיסה הרגשית?

תשובתי: בהתעלות מעל עצמך. זוהי עלייה מעל לשקר הקודם למצב חדש לגמרי, שבו כל אחד בודק את עצמו, רואה את עצמו בהתאם לטבע האמיתי, ושם כבר לא יכולות להיות טעויות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 20.3.2018:

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/UhBwL

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest