דף הבית / חינוך, ילדים / שקיעת האוניברסיטאות

שקיעת האוניברסיטאות

דעה: אנו עדים לשקיעתו של עידן ההשכלה הסטודנטיאלית וההשכלה הגבוהה בעולם בכללותו. הסיבות:

1. שיעור הידע במוצרים ושירותים, עולה בעקביות והופך לגדול יותר מאשר שיעורה של העבודה השגרתית. העלות של הרכבת מוצר ומילויו מהווה כ- 10%, השאר, זה העיצוב והפיתוח. בתוכנה, שיעורו של הידע הוא 100%. אפילו תעשיית הקידוח ועיבוד משאבי הטבע (extractive industry) יותר ויותר משקיעה במחקר ופיתוח.

האנשים צריכים ללמוד במשך כל החיים, פחות ופחות חשוב באיזה מוסד להשכלה גבוהה למד העובד, והרבה יותר חשוב ניסיון העבודה והקורסים בהם למד. שיעור ההשכלה הנוספת עולה והיא מחליפה את ההשכלה הגבוהה.

ההשכלה הנוספת גמישה, היא יכולה להתבצע ללא ניתוק מהעבודה, חוסכת בצוות ההוראה, ניתנת לשימוש על ידי למידה מקוונת מרחוק.

2. שינוי ביחסי החליפין בגלל אפשרות שִכפול הידע. המעבר לכלכלת הידע משנה את תמונת יחסי החליפין. הידע, בניגוד למוצרים והשירותים הרגילים, יכול לשכפל את עצמו אינספור פעמים.

3. המעבר לצריכה קולקטיבית וייצור המידע.

לא ניתן למצוא מומחה שיכול להספיק לקרוא הכול על הנושא שלו. אנשים חייבים לשתף פעולה לצורך השגת המידע. על פי מיטב המסורת, ההשכלה בתנאי אופייה ההמוני, אפשרית רק על ידי השכלה smart, כלומר, תוכניות למידה שיתופיות עם תוכן אינטראקטיבי שמאפשרות ליישם את האלמנטים של הגישה האינדיבידואלית. על זה מקלה הרשת של העזרה ההדדית, כאשר התלמידים המתקדמים דרך האינטרנט עוזרים לתלמידים החלשים יותר.

הערה: במידת ההתפתחות שלנו, כל המערכות שנוצרו על ידי האדם נתונות לשינויים והחלפות. צריך רק להיות ערים לכך, האם זה נעשה בהתאם להתפתחות הטבע, לחיבור בינינו לכדי רשת אחת.

ידיעות קודמות בנושא:
האוניברסיטה הפתוחה של העולם האינטגרלי
מחצית מהמשרות ייעלמו עד שנת 2030
צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/9pWHJ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest