דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שקיעה היא לא סוף העולם

שקיעה היא לא סוף העולם

כשאנחנו עוברים דרך סדרה של עליות וירידות, אנחנו שואלים את עצמנו, לשם מה צריך את כל זה? הרי נאמר, ברוחניות "מעלים בקודש ולא מורידים". לכאורה זאת שאלה מאוד הגיונית.

הבעיה שלנו היא שאנחנו לא מבינים שאין רע. ברוחניות אנחנו בודקים הכול כלפי הבורא. בדרך אליו יש 125 מדרגות והעלייה על כל אחת מהן מתחילה מזה שמוסיפים לי אגו, שבסופו של דבר נמצא במגמת עליה.

נניח, שאני עומד על מדרגה א' לפני מדרגה ב'. בהתאם לזה, האגו שלי צריך לגדול, והמצב שנותנים לי נקרא "לילה". נאמר בתורה "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד". לכן, הכול מתחיל מהערב. קודם כל עליי לקבל תוספת עוביות, לגלות בי שכבה חדשה של רצון. בעצם, זו אותה המדרגה שאליה אני אעלה אחר כך, ובינתיים היא ניצבת לפני כמו חומה. לכן, העוביות החדשה הזאת נקראת "ירידה".

אבל מדובר על ירידה בחשיבות הדרך הרוחנית בעיניי. כך הבורא "מכביד את לב פרעה", ויחד עם זאת אומר לי "בוא אל פרעה". ועליי רק להבין לשם מה זה נעשה, רק כדי לעלות אותי.

heb_o_rav_bs-shamati-026-atid-shel-adam_2013-11-06_lesson_pic06

יותר מזה, למעשה אני כבר עליתי. כי "ערב" בשבילי הוא גילוי הכלים המקולקלים החדשים השייכים כבר למדרגה הבאה. ועכשיו חסר לי רק התיקון שמתחיל מ"חצות הלילה". החל מה"ערב" ועד "חצות הלילה" מתגלה בי רצון לקבל חדש, אחר כך יש תיקון הכלים, ובסופו של דבר אני מקבל אור, החל מעמוד השחר, זריחה של יום חדש. אז, האם זאת ירידה? הרב"ש מביא דוגמה: אתה רעב ומביאים לך שק של גרעיני חיטה. ואתה מתרעם על כך שהם בלתי אכילים. נכון. לכן, תשתמש בהם נכון. עכשיו יש לך ממה להכין "מזון", מילוי.

ומצד שני, אם תקבל "מזון לנשמה" מוכן, לא תהיה לך הרגשה, הבנה, דבקות. אתה לא תבין מה הכרחי ולא תוכל להתפתח.

לכן, אנחנו כל הזמן עולים. אין ירידות, והכול תלוי רק ביחס כלפי המתרחש. אם אתה מתייחס לירידה כמו זקן חכם, שבעצמו מחפש חסרונות חדשים, כדי בעזרתם לעלות יותר ויותר, לרכוש חכמה, אז ה"לילה" לא נראה לך כירידה. אבל לשם כך צריך להצטייד בקבוצה, לקבוע לעצמך סדר יום ולהשתמש בכל האמצעים ההכרחיים שיתמכו בך בדרך.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "העתיד של האדם תלוי וקשור בהודאה על העבר", 06.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך את הירידה לעלייה
לאחר הערב מגיע הבוקר של יום חדש
דרך חלקה בלי עליות וירידות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest