שפת הנקודה שבלב

הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה למשוך אלינו את האור המקיף. לשם כך אנחנו צריכים ללמוד יחד ולהשתוקק לבנות מעצמנו את המציאות הרוחנית. לא מהגופים הפיזיים, אלא מהרצונות שלנו. לכן אנחנו מתאחדים סביב כל כדור הארץ ברצון אחד ומתחילים להשתוקק למשהו עליון.

אך לא ניתן לעשות זאת ללא שפה משותפת לכולם! לא חשוב אם אנחנו מתקשרים בצורה ישירה או דרך מתורגמן, בכל מקרה אנחנו צריכים לתאר לעצמנו בצורה כלשהי את הרצון המשותף הזה שלנו! לכל מדרגה ישנו מבנה מסובך מאוד (עשר ספירות, ג' קווים) שצריך לגלות בכדי להבין שזהו חלק מהאין-סוף. לכן אין דבר מקרי בשפת המקובלים. הכול קבוע בצורה מאוד מדויקת, החל מהאות הראשונה ועד האות האחרונה, הכול כבר קיים במצב הסופי בעולם אין-סוף. לא יכולה להיות כאן מקריות, במיוחד בעלייה של כל האנושות ממטה למעלה.

אנחנו משתמשים במערכת היחידה שקיימת, ואין שום דרך אחרת להשתמש בה. השפה של העולם שלנו קובעת את הקשר בין כל חלקיו, ואילו שפת הענפים בונה גם את הקשר בין שתי הדרגות: הרוחנית והגשמית. לאף שפה אין יכולת כזאת מלבד העברית.

זו אינה סתם שפה מדוברת. היא דומה יותר לשפת תכנות שקובעת את הקשר שבין הפריטים. היא מראה כיצד לעבור מתכונות מסוימות לאחרות, ממצב אחד לרעהו, כיצד להשתמש בסוגים שונים של רצונות (עביות), גנים אינפורמטיביים (רשימות), כלים, קשרים בין נשמות – הכול ביחד. יש את המצב ההתחלתי, המצב הסופי ואת כל האמצעים כדי לעבור את כל הדרך מההתחלה אל הסוף – וכל זה נקרא שפה. "הנקודה שבלב" שמתעוררת באדם היא בדיוק אותו הרצון לקשור בין הענף לשורש. אני הרי רוצה לדעת מה כל העולם הזה רוצה להגיד לי!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 10.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ואז תיזכר בכל מה שלמדת
בשביל מה צריך את שפת הענפים
פרחים רוחניים ושמש רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest