דף הבית / כלכלה / השפל של הגלובליזציה

השפל של הגלובליזציה

מתוך מאמר דעה: "א. אָאוּזָן: התקופה של הצמיחה המהירה הסתיימה, הגיע שלב ארוך של קשיים הקשורים לכישלונות הגלובליזציה. הכלכלות של המדינות קשורות בצורה הדוקה, תלויות במדיניות של המלאי הפדראלי, אין להן רגולטור משותף.

הממשלה העולמית שמווסתת את התהליך ומפחיתה את הסיכון, לא הוקמה. הדוגמה של האיחוד האירופאי, מוכיחה שזה בלתי אפשרי. האיחוד האירופאי ביצע משימה מורכבת, בכך שבנה מערכת ניהול בעלת ארבע דרגות: עיריות, אדמות, מדינות לאומיות והוא עצמו. הבירוקרטיה בו ממצה את יעילותה, הדרגה החמישית היא בלתי אפשרית. אם הממשלה העולמית שעליה חלם איינשטיין היא לא מציאותית, אז מה לעשות? להתחלק לגושים אזוריים? התחרותיות של המדינות דומה למאבק בין הריאות לכליות בגוף האדם, זה רק מוליד משברים חדשים. על ידי צווי גיוס באמת אפשר לחמם את הכלכלה, אבל בדיוק כך מתחילות מלחמות. הדרך הצבאית לפתרון בעיות כלכליות הרבה יותר יקרה למדינות הנלחמות, מאשר שחזור הכלכלה הלאומית שנהרסה והקבורה של ההרוגים".

אני חושב שה"שפל" של הגלובליזציה, מצביע רק על כך שאין לה פתרון רגיל (אגואיסטי). במסגרות של המדעים והשיטות שלנו, אנחנו לא רואים את הפתרון איך לקרב גושים אגואיסטיים של עמים ומדינות לאחד שלם. אבל אין "שפל" של גלובליזציה, היא נמשכת. ההתקרבות הטבעית של העמים נמשכת, היא בלתי נמנעת ולא תלויה ברצון שלנו או ביכולת לבנות נכון את היחסים שלנו. משבר בבל חוזר: כל האנושות נמצאת בשטח קטן, והיא צריכה להתחיל להשמיד את עצמה, ובזה לדחות את הפתרון של האיחוד לעוד זמן מסוים, או להתחיל להתאחד מעל לאגו האוניברסלי שלנו. איחוד כזה אפשרי רק על ידי חכמת הקבלה. היא מוכנה למימוש באופן תיאורטי ובסיסי, מעשי. חייבים להשקיע את כל המאמצים כדי להראות את האפשרות הזאת לעולם, עוד לפני שתפתח מלחמת העולם הבאה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest