דף הבית / המשבר ופתרונו / שערורייה עם "רשימות פנמה"

שערורייה עם "רשימות פנמה"

שאלה: ממשרד משפטי סודי ביותר דלפו 11 מיליון מסמכים. התברר, שדרך משרד זה אנשי עסקים ומיליארדרים הלבינו כספים והתחמקו ממיסים. מתוכם, 72 ראשי ממשלות בהווה ובעבר. מסתבר, שבמזימות אלה מעורבים שש מאות חברות ישראליות, 850 ישראלים. האם לדעתך ישפטו אותם?

תשובתי: אני לא מתאר לעצמי, מי ישפוט אותם! מה שלא יהיה, האנשים החזקים של העולם הזה, מנהלי בנקים וראשי ממשלות, הם בעלי חשבונות רציניים סגורים שרשומים בצורה רשמית על שמם של ילדים ונכדים ואין מה לעשות בקשר לזה. אי אפשר להגיע לשום דבר. הם יציגו במקומם כמה שׂרים זוטרים שיידחקו פתאום, יסירו אותם מתפקידם וייקחו את הכסף…

הערה: בכל זאת יש לנו נשיא, שר לשעבר בישראל שהואשמו.

התייחסותי: העניין הוא שבישראל בינתיים לא התרחשה התמזגות מלאה של אוליגרכיה עם הממשלה, שבה כולם מחפים זה על זה וגם אם אתה יריב פוליטי או כלכלי שלי, בכל מקרה קיים בינינו הסכם חשאי ויש תחומים שבהם אני לא מתערב, ותחומים שבהם אתה לא מתערב. בישראל זה עדיין לא התייצב, לכן יש כל כך הרבה שערוריות בתוך המדינה, אבל זה יעבור בהדרגה. כאשר הגעתי לארץ לפני 40 שנה, לא ניתן היה להעלות על הדעת שאפשר לתת למישהו שוחד, אבל במהלך 40 שנה הפכנו להיות כמו יתר מדינות העולם. בסופו של דבר, זה יוביל באופן חלקי את כל העולם להכרה, שעלינו להיפטר מהאגו שלנו, להתעלות מעליו. כי 60% או 70% ממה שאנחנו מרוויחים, מופנים לעסקים שחורים ונעלמים באיזה בור שבו הם לא מביאים שום תועלת! אם היה מתגלה בינינו כמה מרוויחה האנושות, כמה היא מוציאה לתועלתה וכמה כסף גורם נזק, אז היה מתברר ש – 90% גורם נזק!

שאלה: האם קיים שורש רוחני לכסף?

תשובתי: כסף זה כיסוי של הרצון. אם אני יכול לעבוד בצורה נכונה עם הרצון שלי, כלומר משתמש בו למעשים טובים, אז הרצון הזה מכוסה על ידי מסך, שנקרא "כסף", "כיסוף". ה"ענף" של התכונה הזאת בעולם שלנו, זה כסף (מתכת יקרה). ואילו זהב זו מתכת מזיקה, הזהב מסמל חמדנות, תאוות בצע, אגו טהור. זהב, זו מלכות, כסף, זו בינה.

שאלה: החמדנות הזאת תשמיד את האנושות?

תשובתי: מתי שהוא היא תביא להכרת הרע, והאנושות תצטרך להיפטר ממנה.

שאלה: כלומר לא נוכל להעניש את שליטי העולם? האם קיים עבורם איזה עונש?

תשובתי: שום עונש לא יכול להיות. אנחנו עובדים במערכת אגואיסטית אחת, ולכן מי שבמעמד גבוה יותר ומי שיכול, עושה מה שהוא רוצה. גם אם יעמוד במקומו מישהו אחר, יהיה אותו הדבר.

שאלה: כלומר, אין מוצא מהמצב הזה?

תשובתי : המוצא היחידי הוא רק חינוך. חינוך חובה לכל המנהלים הבכירים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 4.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest