דף הבית / המשבר ופתרונו / רוח רפאים של קומוניזם

רוח רפאים של קומוניזם

הודעה : בשבדיה, יפן, שוויץ ובאופן חלקי בבנק האירופאי המרכזי הונהגו שיעורי ריבית שליליים. זה נדמה כדבר מטורף, לשלם כסף עבור זה שאתה מלווה אותו, אבל זוהי המציאות!

התפתחות הטכנולוגיות ורובוטיזציה של העבודה מביאים לצמצום בעלויות הייצור. בתנאים כאלה המוצר מוזל, השוק נהייה רווי ואילו ההון שמושקע בייצור אינו יכול לקבל את הערך המוסף המרבי. והצרכן כבר לא יכול לשמור על הביקוש הקיים, כי הוא כבר סיפק לעצמו את כל הנחוץ לו. כתוצאה מכך, ריבית על הלוואות או תשלום עבור עבודה, אינם נחוצים במיוחד. הכסף מאבד את ערכו ולעבוד עבורו הופך להיות לא רווחי. המעסיקים נאלצים לצמצם את זמן העבודה או לחלק את הכסף ללא תמורה, להנהיג תשלומים לכל החיים לכל אזרח, בין אם הוא עובד ובין אם לאו, פשוט לצורך קיום. העבודה עצמה הופכת לעניין פרטי גרידא.

פיחות הכסף, דיפלציה, חוסר היכולת לחלק מחדש את הערך המוסף, יוביל גם לפיחות הערך של אמצעי הייצור עצמם שייהפכו לאפסיים, ואפילו לערך שלילי. בגלל האפשרות לא לעבוד ייווצר מחסור בכוח עבודה מיומן. כתוצאה מכך, התאגידים יתחילו לחלק את המניות שלהם לעובדים, כבונוס. העובדים יוכלו לקנות את המפעלים ולהפכם לרכושם הפרטי. מרקס בחן גם את האפשרות של רכישת אמצעי ייצור על ידי העובדים, לצורך מניעת עימות בזמן הפקעה של מפעלים בכוח. כל זה יוביל את הקפיטליזם למשבר עמוק מאוד ואת האנושות לקומוניזם, למרות שהדרך תהיה לא פשוטה. יכול להיות שדווקא ההכרה בזה מחייבת את הבנק הפדרלי המרכזי לחפש אפשרויות מצומצמות כדי לשמור על הריבית, כדי להציל את הריבית על הלוואה. אולם 18 טריליון של חוב מדיני הופכים מאמצים כגון אלה לפחות ופחות יעילים.

תגובתי: מתגשם מה שנאמר בחכמת הקבלה במשך שנים רבות. אך הפתרון שמוצע על ידי חכמת הקבלה נותר ללא דורש, למרות ההתקרבות הממשית, במקרה הפוך, לעימותים מלאי דם…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest