דף הבית / חינוך, ילדים / שנת הלימודים החדשה

שנת הלימודים החדשה

שאלה: בשנת לימודים החדשה, מאות מיליונים של ילדים ילכו לבית הספר בתנאי שטח "קרביים", הם צריכים לשבת עם מסכות, לשבת בנפרד זה מזה, לא לשחק, לא להתקרב. זה אסון גם למורים וגם להורים שצריכים לעצור את התלמידים. מה היית מאחל למורים?

תשובה: שהמורים ילמדו מהילדים: כפי שלילדים לא ברור שאסור להתקרב אחד לשני, ככה לנו לא מובן איך נכון להתייחס אחד לשני. אין לנו את התכונה הזאת, את ההרגשה הזאת איך להרגיש את האחר כדי להתקרב אליו נכון, כדי שבהתקרבות נכונה שלי אני אחסל את הווירוס.

שאלה: מה עוד היית מאחל למורים?

תשובה: שיבינו את הטבע של הווירוס הזה, מאיפה הוא נוצר, ובהתאם לזה יחנכו  יטמיעו בילדים את ההרגשה של יחס נכון אחד לשני. ואז הווירוס יעלם. להסביר לילדים, באיזה אופן אנחנו יכולים להילחם בווירוס הזה – רק ביחסים הטובים בינינו. אנחנו לא מאבדים שום דבר בזה, אנחנו מנצחים את זה בוודאות! בואו ננסה!

המורה הרי אומר כל הזמן לילדים שעליהם להיות טובים, להיות קרובים אחד לשני, לשתף פעולה בצורה נכונה אחד עם השני. בבקשה תסבירו להם, שהווירוס מגיע בעקבות שיתוף פעולה לא נכון, התרחקות אחד מהשני. בואו ננסה שהווירוס ייעלם. נעשה כך שהוא ייעלם מהשורש.

שאלה: מה היית מאחל להורים?

תשובה: במקרה הזה הייתי מאחל להורים ללמוד מהילדים.

שאלה: כלומר, הילדים מגיעים מבית הספר ומלמדים את ההורים?

תשובה: לפחות הם יוכלו לספר להורים מה באמת קורה. ראשית, במערכת היחסים שלהם זה עם זה, איך הווירוס מלמד אותם לפעול כך. ואז כתוצאה מכך, אולי נצפה בסטטיסטיקה טובה.

שאלה: מה עוד אפשר לאחל להורים?

תשובה: הביאו את עצמכם לאותו חינוך, כמו ילדים. צריך להכשיר את כולם. כולם שווים בזה.

שאלה: כלומר, ההורה צריך להרגיש כמעט שווה ביחס לילד?

תשובה: בוודאי.

שאלה: מה היית מאחל לילדים?

תשובה: אני בכלל לא יודע מה אפשר לדרוש מהילדים? להקשיב, מה שאומרים המבוגרים, לפחות מהבחינה הזאת. כי אחרת יהיו יותר בעיות, יותר הגבלות על המשחקים שלהם זה עם זה, הגבלות בביקורים אחד אצל השני, הגבלות בהתקרבות אחד לשני וכו'. כלומר, בואו נעשה את זה כך שלא נוכל לחשוב כמה המרחק צריך להיות בינינו, כדי שלא נלך עם הרסן הזה כמו כלבים זועמים, שנרתעים זה מזה. לשם כך צריך לשנות את היחסים בינינו ליחסים טובים זה לזה. בואו נתחיל להתרגל לזה. זה לא כל כך קשה. עלינו לתת דוגמא אחד לשני ואז נראה איך  זה יעבור.

שאלה: אתה רוצה שהמסר הזה יעבור בכיתה, בחדר מורים ובבית?

תשובה: ובעולם. המסר פשוט מאוד: כולם צריכים להיות ידידותיים לכולם, כמו שאנחנו מתנהגים לעצמנו. הרי נאמר: "ואהבת לרעך כמוך". תיקחו דוגמא מזה.

 

מתוך התוכנית "חדשות עם מ. לייטמן", 31 באוגוסט שנת 2020

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest