דף הבית / אהבה / משפחה / משפחה עבודה ושכל ישר – חלק ה'

משפחה עבודה ושכל ישר – חלק ה'

מעגל סגור

למעשה, אין נקיים כולנו אשמים במשהו. גם אם יש לי משפחה נפלאה, ואנחנו מבלים ביחד נהדר, אין זה אומר שצרותיהם של אחרים אינן נוגעות לנו. בגדול, משפחה, כמו אדם, לא יכולה להיות מאושרת לבד. אושר כזה הוא הונאה עצמית, בועה שיום אחד תתפוצץ בגלל קריסה כללית. כאשר חלק משמעותי בחברה נמצא בחילוקי דעות, הוא מוביל לקריסה חברתית ונושא את השאר איתו.

אני לא רואה שום תקווה בדרך. זה לא מוביל לשום מקום. חיינו הופכים לבלתי נסבלים, חסרי היגיון, חסרי מטרה. מי מרוויח מזה? למי זה עושה טוב יותר? לא משנה כמה נטיות יש באדם, לא משנה כמה משתדלים קרובי המשפחה, החברה והתקשורת בסופו של דבר יגזלו הכול. אנו חיים בעולם של תחרות, אגואיזם ושקרים, ולא משנה כמה נוחים העולמות האישיים שלנו, הם לא יעמדו במכת האסון המשותף. אנחנו כבר לא יכולים לסבול את זה יותר.

כדי לצאת מהמעגל הסגור הזה, צריך להתחיל מהיסודות: אדם צריך לדעת בשביל מה הוא חי, מה הוא רוצה מחייו. פוליטיקה ואידיאולוגיה אינם יכולים לספק תשובה אמיתית לשאלה זו. הם גורמים לפליאטיביות שמובילה לאיבה, שנאה ומלחמה. לא נוכל לבנות שום דבר בלי לענות על שאלה זו בצורה מבוגרת באמת.

את התשובה אי אפשר למצוץ מהאצבע. כדי להבין זאת, צריך להבין את הטבע שהוליד אותנו, את חוקיו, את דרישותיו מאיתנו. רק על בסיס איתן זה נשיג שלום, רווחה, אמון בהיום ובמחר, חיים משמעותיים ומאושרים במשפחה, בחברה ובעולם. נבין שהמטרה האמיתית נמצאת מעל המטרות הפרטיות. היא מאחדת, ואינה מעמידה אותנו זה נגד זה. נלמד לחיות כמו שכנים, כמו אחים. נבין כיצד לממש את עצמנו לטובת אחרים ובכך למצוא הנאה גדולה ואינסופית. אחרי הכול, השפעה הדדית במשפחה אינה מוגבלת בכלום.

אנשים זקוקים לפריצת דרך זו לעתיד, שם הם יקבלו תמיכה בזמנים קשים ולא יורשו ליפול לתהום, לשנאה, לפשע, אלא לעתיד בו הם אהובים ואוהבים. איך הופכים את זה למציאות?

משפחה עבודה ושכל ישר – חלק ד'
משפחה עבודה ושכל ישר – חלק ג'
על משפחה עבודה ושכל ישר – חלק ב'
משפחה, עבודה ושכל ישר – חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest