דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני עקרונות כערובה להצלחה

שני עקרונות כערובה להצלחה

שאלה: אנחנו רואים מהניסיון של רוסיה, שחיבור אגואיסטי מוביל לבעיות גדולות. מהצד השני, אנחנו באים ללימוד חכמת הקבלה כאגואיסטים, ואני מאוד מפחד שבניסיוננו להתחבר, אנחנו יכולים לחזור על אותה הטעות.

תשובתי: קודם כל, אני מאחל לך לא לפחד מכלום! קיים כזה שיר: "כל העולם כולו גשר צר מאוד, והעיקר לא לפחד כלל". מצד אחד זהו גשר צר, ומהצד השני, אל תדאג, אתה תעבור אותו.

קיימים שני עקרונות שמשמשים כערובה להצלחה:

עקרון 1: קביעות, בלימודים, בקשר עם החברים, בהפצה!

עקרון 2: קשר עם הקבוצה, כך שהיא בכל הדמיון הפנימי שלה הופכת עבורך לסביבה שבה אתה שוהה ומספקת לך התפתחות רוחנית.

ואז נוכל ליישׂם את כל מה שנאמר על ידי המקובלים: להפוך להיות "כאיש אחד בלב אחד", "ואהבת לרעך כמוך", משׂנאת חינם להגיע לאהבת אחים.

אם תחזיק בשני העקרונות האלה: קביעות ויציבות בלימוד ומאמצים לחיבור, והקבוצה כסביבה הסובבת עבור ההתקדמות הרוחנית שלך, אז אין לך מה לפחד, לא יקרה לך שום דבר רע. וכל המחשבות האלה יבואו כהפרעות, כדי שעוד יותר חזק תקשור את עצמך עם המטרה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 24.12.2010

One comment

  1. בס"ז לכבוד כולנו יחד עם מורה הדרך המאיר עלינו את אורו הזך והטהור ,כך אני חשה את השפעתו עלינו השאלות והתשובות הם יחידה אחת המובילה לחבורי ביננו הנחת מונחת ומתלבשת בכולנו ,מפזרת את בבל ומניחה את רוחינו במקום אחד יחד עם כולנו אני רואה שומעת ומרגישה את האמת הזאת בכולנו. תודה לכם חברי וחיבורי ולך מורי ורבי על מסירות הנפש והאהבה שלך החודרת לליבינו שלכם שולמית אילת קרית-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest