דף הבית / חינוך, ילדים / שנה של פריצה

שנה של פריצה

Laitman_2011-06_kongress-moskva_7988_us.jpg

שאלה: מדוע לא נוצרים בתי ספר המוניים וגני ילדים, שבהם מחנכים את הילדים לפי השיטה האינטגרלית?

תשובתי: אנחנו מקווים שלאנשים יהיה די הגיון בריא כדי לחנך את ילדיהם לפי השיטה האינטגרלית, שהאדם יבין כיצד לפעול בשיתוף עם האנשים האחרים ויהפוך להיות לחלק החכם של העולם שלנו. שיראה את העולם באופן אחר לחלוטין.

ואנחנו עושים את זה עכשיו. אנחנו פותחים בתי ספר, או שחותמים איתם על חוזים, שבהם מנהיגים את מערכת החינוך שלנו. היום היינו בשאוליי, באוניברסיטה, וחתמנו שם על הסכם על הנהגת הלימוד של מערכת החינוך וההשכלה האינטגרליים. אנחנו, המכון שלנו ה- ARI, המכון למדע אינטגרלי, נמצא בתקן של היועצים ביונסקו ובאו"ם. אנחנו מציגים להם את השיטה שלנו ומקווים שבאופן כזה היא בכל זאת תחדור להמונים.

לצערי, אנחנו בינתיים הולכים נגד הזרם. האנושות טרם התרגלה לכך. היא סבורה, שלאנשים צריך להקנות השכלה: "אני צריך לתת לילד מקצוע טוב, כדי שהוא ירוויח ויוכל לספק לעצמו חיים נורמאליים". עדיין איננו מבינים שזה כבר לא יעבוד, לא תהיה לילד עבודה, איזו השכלה שלא תקנה לו. זאת כל הבעיה. זה באמת קשה מאוד להבין, ועוד יותר קשה להסכים, מפני שזה מזמין פחד: "איך זה יכול להיות? אז מה יהיה איתם?".

אם נתחיל בהשכלה האינטגרלית מהמבוגרים, אז הם יאשרו אותה גם עבור הילדים. צריך להנהיג אותה בהדרגה. אך כמובן שעבור הילדים זה הדבר הטוב ביותר. הם תופסים הכול מהר, בקלות, בחופשיות, בשלווה, כל הבעיות נפסקות ביניהם.

אני חושב שהשנה הזאת תהיה שנה של פריצה, מפני שאנחנו נמצאים בקשר עם הרבה חוקרים ומדענים בעולם. השנה אנחנו רוצים לקבץ הכול לפוֹרוּם אחד גדול ולפנות סוף סוף לממשלות.

שיטת ההשכלה האינטגרלית היא חיונית, בראש ובראשונה עבור הממשלות עצמן, מכיוון שאם היום מאות אלפי בני אדם יאבדו את עבודתם וייצאו לרחובות, אז מחר הם יתחילו בהפרות סדר, ומחרתיים יהפכו לעבריינים. לכן המדינה עצמה צריכה להיות מעוניינת במתן החינוך האינטגרלי עבורם.

מתוך השיעור המקדים של הכנס בליטא, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תחליף ללימוד המיושן
יתרון גדול עבור החברה שלנו
הדוגמא הטובה ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest