דף הבית / אקטואליה / שמעון פרס בן 92

שמעון פרס בן 92

הערה: כשהוא מלא כוחות בגיל 92 העניק שמעון פרס ראיון לעיתון Le Figaro ובו אמר: "אנחנו עדים למעבר מעולם ישן לעולם חדש – זהו סוף עידן הטריטוריות וכיבושן, קיימת כלכלה גלובלית אבל אין עדיין ממשלה גלובלית. בעולם החדש אסור לשלוט, צריך לשרת". בסוף הראיון אמר פרס: "הרבה פעמים שואלים אותי איך אני מצליח להישאר צעיר? זה פשוט, תספרו כמה דברים הצלחתם לעשות וכמה עניינים נשארו לא ממומשים. אם יש לכם יותר תוכניות מאשר זיכרונות, אתם צעירים".

התייחסותי: נכון, פרס אמר זאת בצורה יפה מאוד, השאלה מה הלאה? אנחנו מתקרבים למצב שבו 99% מאוכלוסיית כדור הארץ תחיה בעוני רב. אנשים לא יוכלו לעבוד מפני שרובוטים יבצעו הכול ואילו להם יספקו רק מה שהכרחי לקיום. קומץ עשירי העולם יתחילו בחיפוש אחר האפשרות ״לנקות״ כמה שיותר מהר את כדור הארץ מהעניים, כי בשביל מה צריך בני אדם שחיים ״סתם כך״?

אני סבור שהשלב הזה הכרחי כדי שנראה לאן הביא אותנו האגו. איפה החופש, השוויון, האחווה, האושר, איפה ההשכלה והחינוך? חיינו את התקופה הטובה ביותר בהיסטוריה של האנושות שניתן לכנותה "תקופה של קיפאון", גם ברוסיה וגם במערב. אפילו ארה״ב מבינה היום שהיא כבר לא תהיה אותה ארה״ב שהייתה בעבר. עברנו תהליך "ריקבון". האגו פיתה, בלבל והרדים אותנו, כדי להראות לנו שהוא כמו ״נחש שטורף את עצמו״. במילים אחרות, האגו משך אותנו לחיים בורגניים יפים וטובים, וכעת כל השגשוג מופנה לרכישת סמים, לבטלה, לריקנות ולהכרה בקיום חסר ערך. כתוצאה מכך מגיע טרור ומצב קשה שבו לא ניתן יהיה לחיות ורק לאחר מכן האנושות תבין שחיבור ואיחוד מעל האגו זו שיטת הקיום היחידה.

שאלה: מי לדעתך יכול היום להיות המנהיג שיוביל את העולם לאיחוד? באילו תכונות צריך להיות ניחן אדם כזה?

תשובתי: אדם כזה צריך להיות חדור בהבנת מהותו של העולם, של הבריאה ומטרתה, ההתפתחות שלה ומגמתה, להבין את החוק הכללי של הטבע ולאן הכול מתפתח. מנהיג כזה צריך להרגיש שהטבע דוחק בנו לאיחוד, והוא יחפש באילו דרכים אנחנו יכולים להגיע לאיחוד למרות האגו שלנו. עליו להבין שהדבר העיקרי הוא חינוך החברה האנושית, חינוך שמכוון לאיחוד.

זה לא ייקח זמן רב וכל מנהיג יוכל לעשות זאת אם הוא רק ירצה להציב לפניו את המשימה להחדיר לכלל החברה את שיטת החינוך. החברה תלמד זאת בכל הזמן הפנוי, אנשים יקבלו משכורת ויעסקו רק בזה. החינוך יכוון רק לאיחוד, כשמתוך דוגמאות ותרגילים יוסבר כיצד עלינו להתאחד. כך נראה מיד שינויים בחברה, זו תהיה מהפכה פנימית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן"  31.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest