שלמות של שבת

מַה יְּדִידוּת מְנוּחָתֵךְ, אַתְּ שַׁבָּת הַמַּלְכָּה.

בְּכֵן נָרוּץ לִקְרָאתֵךְ, בּואִי כַלָּה נְסוּכָה.

לְבוּשׁ בִּגְדֵי חֲמוּדות, לְהַדְלִיק נֵר בִּבְרָכָה.

וַתֵּכֶל כָּל הָעֲבודות, לא תַעֲשוּ מְלָאכָה:

 

מֵעֶרֶב מַזְמִינִים כָּל מִינֵי מַטְעַמִּים. (כלומר, עוד מהחושך).

מִבְּעוד יום מוּכָנִים תַּרְנְגולִים מְפֻטָּמִים.

וְלַעֲרוךְ כַּמָּה מִינִים, שְׁתות יֵינות מְבֻשּמִים.

וְתַפְנוּקֵי מַעֲדַנִּים, בְּכָל שָׁלשׁ פְּעָמִים:

(מתוך שיר שבת "מַה יְּדִידוּת מְנוּחָתֵךְ").

 שבת, זה המצב הגבוה ביותר שאין גבוה ממנו. השבת מגלמת את גמר התיקון, את הדבקות המלאה של האדם עם הבורא בכל הרצונות והכוונות שלו. מה יכול להיות יותר גדול מזה? דבקות, זו מטרת הבריאה.

שלוש סעודות ושלושה אִזכורים תואמים ל"ג' קווים". שבת, זה "הקו האמצעי", שלמות, שנבראה מחושך ואור על ידי השלמתם זה את זה, ולא ביטול זה את זה. דווקא כך מושגת השלמות. כלומר לא צריך לבטל את הרע, אלא לצרפו לטוב, כדי שגם "חשכה כאורה יאיר".

ישראל, נקרא "העָם הנבחר" רק מפני שיש בו את "הקו האמצעי", כי רק בדרך כזאת אנחנו מגיעים לפתרון כל השאלות, ואפילו היצר הרע הופך ליצר הטוב.

לשבת מגיע אור מיוחד שמסיים את כל העבודה. כל ההכנות שלנו דרושות רק לצורך התיקון שיתרחש בשבת. הכול נעשה על ידי האור העליון ולא על ידינו. אנחנו רק מכינים במשך ששת אלפים שנה של ימי החול את הכלים, את הרצונות שלנו. ואחר כך מגיע האור ומתקן אותם. לכן בשבת אסור לעשות תיקונים, זהו מצב של ההכרה שלי בזה שרק הבורא יכול לתקן הכול ולא אני בעצמי. אני עושה את כל ההכנות ומשאיר לבורא לבצע את התיקון, מפני שבטוח שאני לא מסוגל לזה.

מתוך שיחה בזמן סעודה, 21.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שבת מעין עולם הבא
שבת נצחית
השבת היא גמר התיקון

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/EHca9

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest