שלכולם יהיה טוב

מתוך שיחה בכנס בסוצ'י.

שאלה: ערכנו עשרה מפגשים בנושא של חכמת החיבור (חינוך אינטגרלי), שכתוצאה מהם התגלו בין חמישה לשבעה פעילים שכל הזמן השתתפו במעגלים. הם ניסו בעצמם לערוך מפגשים מסוג זה, אבל לא הצליחו. אז הם הבינו שהם לא יכולים לעשות כלום בלעדינו. מה לעשות איתם הלאה?

תשובתי: צריך ללמד אותם את שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים וגם את חכמת הקבלה, אז לא תהינה להם בעיות. צריך לתת להם מידע בסיסי על איך שהאור העליון מנהל את העולם: דרך צמצום א', מסך, חמישה עולמות, פרצופים, ספירות.

שאלה: אבל הם לא רוצים ללמוד את חכמת הקבלה, אלא רוצים שפשוט יהיה להם טוב בבית ובעבודה.

תשובתי: חכמת הקבלה מדברת על איך לממש את הרצון של הבורא, לתת תענוג לנבראים שלו, כי הוא טוב ומטיב. ולתת לאנשים את הטוב, זה אומר, להעלות אותם לדרגה שלו.

לא יהיה לנו טוב עד שאנחנו לא נשיג את האור העליון. והמערכת שעליה מדברת חכמת הקבלה, כל חמשת העולמות, זה מה שנמצא בינינו לבין האור העליון. עד שאנחנו לא ניצור בתוכנו מבנה שיכלול אותם, עד שלא נתקן את כל הבלגן הפנימי שלנו, את כל החלוקה והפיצול בכזאת צורה, שהיא תהיה בקו ישר בינינו לבין האור העליון בכל חמשת המדרגות, חמשת העולמות, חמשת דרגות העביות, אנחנו לא נרגיש את עצמנו טוב.

לא יהיה אחרת! אפילו אם אנשים יפתחו במלחמה נוספת, הם בכל מקרה לא יפתרו בזה שום דבר. לכן צריך לספר להם על המבנה הפנימי של העולם, אבל בינתיים במילים אחרות. תדברו על האגו, על האפשרות למלא אותו, תערכו מעגלים אינטגרליים, בלעדיהם אי אפשר להפיץ את השיטה שלנו.

אנשים צריכים להבין בצורה ברורה, למה דווקא האיחוד שלנו עובד. מפני שנוכח בו אותו הכוח שלא קיים בעולם שלנו, הוא הרבה יותר גבוה.

שאלה: אבל אצל אנשים נוצר הצורך להעביר בעצמם את העיגולים…

תשובתי: זה לא משנה! אצל ילדים, כמו אצל קופים, תמיד יש צורך לחקות את הגדולים. הילד מסתכל על מה שעושה אביו ומנסה לחזור על זה בעצמו, ולא משנה באילו כלים.

קיימים חוקים אובייקטיביים של הטבע שלא ניתן לעקוף אותם. אם אצל הפעילים שהוזכרו קודם לא יהיה קשר פנימי איתנו, ואצלכם עם הקבוצות האחרות, אז גם כן שום דבר לא ייצא מזה. רק הקשר הזה עובד. כי גם אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר ללא הקבוצות שלנו. חייב שיהיה הכול ביחד. לכן, אותם האנשים שרוצים לעבוד, צריכים להרגיש שהם חלקיק שלנו.

שאלה: כלומר בכל מקרה אנחנו נמצאים מעליהם, אנחנו אף פעם לא נהיה שווים?

תשובתי: אף פעם. ההיררכיה לעולם תישאר היררכיה. ה"רשימו" שלכם התגלה קודם מאשר אצלם, ולכן תגובת השרשרת הזאת היא קבועה. אני תמיד אקבל התקדמות רוחנית מהמורה שלי, הרב"ש, ואתם תקבלו ממני. אבל בחיבור שלי איתכם יוצא מעגל, אין לי תלמיד אחד, אלא יש מרכז מעגל. זה מדהים איך הכול מתרחש בדורנו.

מתוך שיחה בכנס בסוצ'י, 09.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת מגע עם ההמונים
מאדם לאדם
מציעים לאנושות להתחבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest