דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלושה תנאים לגילוי האור

שלושה תנאים לגילוי האור

Laitman_2012-05-10_4960.jpg

מתוך סדנה בכנס ניו-ג'רזי

שאלה: באיזה תנאי אנחנו יכולים לדרוש, למשוך, לגלות את הכוח שנקרא "אור מקיף", "המאור המחזיר למוטב", שיחבר אותנו בערבות הדדית ואז נגלה את הבורא, את העולם הרוחני? איך אפשר לדרוש את הכוח הזה כדי שהוא יתקן אותנו? מה נדרש לשם כך?

תשובתי: חייבים להיות שלושה תנאים:

  1. גדלות המטרה.
  2. ייאוש מכוחותיו עצמו.
  3. חיבור עם כל החברים.

אז כולנו יחד מגיעים להרגשה שנקראת "תפילת רבים", כשניסינו בינינו את כל האמצעים כדי להתחבר. והאור שמגיע אלינו מחזיר אותנו למוטב. מה הכוונה "למוטב"? לבקשה האמיתית. דווקא "האור המקיף" מביא לנו את הבקשה האמיתית.

לכן בחכמת הקבלה נאמר שיש "אור המברר", שנקרא אור ע"ב- ס"ג ויש "אור המתקן".

כך גם כאן, הכול מתרחש בשני שלבים. תחילה אנחנו מבצעים כל מיני פעולות אפשריות, עורכים כנסים, עובדים בקבוצה, מנסים להתחבר, בכך שכל פעם מזמינים על עצמנו אור שמבהיר לנו היכן באמת אנחנו נמצאים. הוא נותן לנו את גדלות המטרה ובאותו הזמן גם מראה לנו את שפלות מצבנו שבו אנחנו לא יכולים לעשות אף צעד אליה. אבל שתי הנקודות האלה – גדלות המטרה והייאוש מכוחותינו, יוצרות את שני הקטבים שביניהם כבר קיימות עשר הספירות. ואז הפוטנציאל שביניהם מפעיל את אור התיקון.

המצב הזה נקרא "תפילה", מפני שתפילה מופיעה משתי נקודות – גדלות המטרה והכרת השפלות של עצמנו. הצעקה הפנימית הזאת מביאה לנו את אור התיקון שמחבר את שתי הנקודות האלה דרך עשר הספירות ומגיש לנו את הכלי השלם.

מתוך הסדנה השלישית בכנס בניו ג'רזי, 12.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להגיע עד לקצה גבול היכולת
לילה של תפילה במדבר
לקראת הכנס – כוח הערבות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest