דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלב המעבר לפני גילוי הרגשות החדשים

שלב המעבר לפני גילוי הרגשות החדשים

שאלה: כאשר אתה ניגש לשיטה האינטגרלית מנקודת מבט מדעית, בתחילה אתה מברר איך לעבוד איתה, איך לבנות מעגלים, איך לספר לאנשים על האינטגרליות של העולם, איך לשחק במשחקים שמאפשרים להם להתנתק במקצת מ"האני" של כל אחד. ואז אתה עושה מעבר פתאומי למידע על העולם האינטגרלי, האידיאלי, שבו אנחנו כבר נמצאים בהרמוניה עם הטבע. נוצר הרושם שחסר מעבר בין שני השלבים הללו.

תשובה: יש! האדם מגיע לסדנה, חוזר הביתה, שוכב על הספה, צופה בכדורגל, הולך לעבודה. אחר כך הוא שוב הולך לסדנה – נרגע, מתעלה, מרגיש את עצמו מתמוסס, מתרחב, במצב שונה לחלוטין. שוב חוזר הביתה, שוב ספה וכדורגל, כלומר, הוא נמצא בזמן מעבר.

שאלה: האם שלב המעבר הזה הוא נחוץ לשיטה האינטגרלית?

תשובה: כמובן. זאת הסתגלות הדרגתית, כאשר האדם מעכל את העולם כולו באמצעות המערכת החדשה. זוהי תקופה ארוכה של ערבוב תמידי של כל מה שיש בעולם, עם התפיסה החדשה, וזה לוקח לפעמים שנים, כמה שנים.

בסופו של דבר, האדם מתחיל דרך העולם שלנו לראות את מערכת הקשר ההדדי בין כל חלקי הטבע, בין כל האנשים, כשונה לחלוטין. כאילו מתגלים לפניו חוטים הקושרים אותנו, שחלחלו לכל דבר, כמו התפטיר מתחת לאדמה, או התאים בגוף שלנו, כאשר כל אחד קשור עם כולם, וכולם קשורים עם כל אחד.

התפיסה הזאת, ההרגשה הזאת מגיעה בהדרגה, אחרי כמה שנים, והאדם מתחיל להרגיש שהוא חי בעולם אחר. עכשיו הוא מבין טוב יותר מה צריך לעשות, ומה לא, מדוע ואיך, מפני שהוא רואה את מה שעומד מאחורי האובייקטים של העולם שלנו, איזה כוחות מנהלים את הטבע, אותו, ואת כל השאר. הוא באמת מגיע לדרגת ה"אדם".

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רצון לרגיעה
האדם, בהרמוניה עם האינטגרליות של הטבע
המעבר לחשיבה אינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest