דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שישים רבוא נשמות כנשמה אחת

שישים רבוא נשמות כנשמה אחת

בעל הסולם, מאמר "ששים רבוא נשמות": "כתוב: וזה שאמרו, ואפילו גברא חדא אי יזכי למיתב בתיובתא שלימתא מיד ייתי מלכא משיחא, פירוש, יהיה מי שיהיה, אפילו אם אדם אחד שבדור יזכה להמשיך בעצמו אותו הנשמה, יוכל לזכות כל בני דורו."

כל הנשמות עוברות תיקון בזכות ההתכללות ההדדית. לכן, אפילו אם אדם אחד בדור כולו מכל הנשמות הפרטיות מגיע לדרגה מסוימת של גילוי הבורא, וזה נקרא שרכש נשמה, אז כל השאר גם יכולים להגיע לאותו הדבר דרך ההתכללות ההדדית.

זה כמו בעולם שלנו, שבו אני לא חייב להיות בנאי, סנדלר או חייט, אלא אני מקבל את כל הנחוץ בזכות סחר החליפין, כמו שכתוב: "לכו ותתפרנסו זה מזה".

"משיח", זהו הכוח שכולל ומאחד בתוכו את הכול, הוא מגיע בהתאם להכנה שלנו או באמצעות זירוז הזמן, או דרך ההתפתחות הטבעית, כלומר דרך הייסורים, אם לא נהיה מוכנים לזה. הוא מתחיל בצורה גלויה לחבר את הכול, לאסוף יחד את הנשמות הנמצאות בגלות.

ישנן סך הכול 600,000 נשמות. זה לא מספר, אלא המדרגה שאליה אנחנו צריכים להגיע על מנת להתחיל להתחבר לכלי אחד. "600,000" מקביל לחלק העליון (ג"ר) של "אריך אנפין", בראשו. זהו אינו מספר, אלא עוצמת המדרגה. אנחנו מתחילים את העלייה מ"מלכות" של "עולם האצילות" שרוצה להתחבר ל"זעיר אנפין", זהו "60". ובזמן שז"א עולה עד ל"אריך אנפין", עוצמתו עולה פי- 10,000. ויוצא סך הכול: 60 פעמים 10,000 שזה 600,000.

600,000 נשמות זוהי עוצמת הכלי, שעולה לראש של "אריך אנפין" ובהתאם לרמה הזאת מקבל את המילוי, ההשגה. ה"עלייה" בעולם הרוחני מתממשת רק בזכות החיבור. המדרגה העליונה שונה מהמדרגה התחתונה רק בכך שהמדרגה התחתונה חייבת לחבר לעצמה עשרה חלקים לחלק אחד שלם (1), ובאופן כזה להפוך לעליונה.

אבל במדרגה העליונה נעשית "הכבדת הלב", מתגלה אגו גדול יותר ושוב נוצרים המון חלקים נפרדים שאותם צריכים לאסוף לאחד שלם, הן מבחינת כמותית והן ומבחינה איכותית יחסית לכל מיני תכונות, תוך כדי התכללות הדדית. וכאשר נגיע לאחד שלם, שוב נעלה למדרגה הבאה.

יוצא מכך, שכל העבודה היא רק בחיבור, ודרכו בלבד ניתן לעלות. ומי שמקווה לעלות לבד, יכול לקפוץ עד אין סוף, אבל תמיד ייפול חזרה. אין תנועות אחרות ברוחניות חוץ מהתקרבות והתרחקות. צריכים לזכור זאת היטב.

מתוך השיעור על מאמר "ששים רבוא נשמות", 29.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אור הנשמה הפורץ דרך גדר האגואיזם
לא בכמות אלא בעוצמה
אהבה ושנאה של שישים ריבוא נשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest