דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיעור זוהר, פרשת השבוע, 19.08.11

שיעור זוהר, פרשת השבוע, 19.08.11

parashat-hashavua-70.jpg

פרשת השבוע: פרשת "עקב", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

פרשת השבוע – פרשת "עֶקֵב"

תקציר הפרשה:

בפרשה ממשיך משה את הנאום לעם ישראל, מהפרשה הקודמת.
במידה ועם ישראל ישמור ויקיים את המשפטים והחוקים שציווה עליהם הבורא – יזכה לעושר, בריאות, ונצחון על אויביהם.
במידה ולא – הבורא לא ישמר עליהם והם לא יאבדו בין העמים.
מתוארות המעלות של ארץ ישראל.
מתוארות שבעת המינים.
בנוסף, עם ישראל מצווה ללמד את כל הדברים האלו לבניהם, ולחקוק על מזוזה בפתח ביתם.

***
קטעים מתוך זוהר לעם

1. "כשעולות אלו הברכות מלמטה, אין פתח ופתח מלמעלה, ואין ממונה מלמעלה, שאינו פותח כל אלו הפתחים. ומכריזים ואומרים בכל אלו הרקיעים זו היא מתנה למלך שפלוני שלח. זו היא מתנה במילואה כראוי. ומי היא ברכה במילואה? היא ברכה שענו עליה אמן. כי כל ברכה שענו עליה אמן, זו היא ברכה במילואה כראוי".

פרשת "והיה עקב", מאמר "כוונת הברכה", אות ה"

2. "וסוד אלו הברכות לעורר ממעלה למטה, הן בסוד זה. ברוך, הוא סוד המקור העליון מכל, שהוא או״א עלאין, הנקראים חכמה, וצריכים לכוין, להריק ולהמשיך ולהאיר משם כל הנרות, דהיינו מדרגות התחתונות. והוא ברוך, תמיד, כי מימיו אינם נפסקים. כלומר שהם בזווג דלא פסיק לעלמין, ושפעם לתחתונים אינו נפסק".

פרשת "והיה עקב", מאמר "כוונת הברכה", אות י'

3. "ולפיכך אם המברך מכוון בברכה, דהיינו במלה ברוך להמשיך השם של מ״ב אותיות הנה אז נפתחים ונבקעים המסכים שה״ס הפתחים שבכל מדרגה להעלות התחתון לעליון, ואז עולה הברכה מבינה ותו״מ שבסוף המדרגות דרך פתחים של כל המדרגות עד שמגעת למלכות דאצילות, כי כולם נפתחים, והברכה עולה דרכם, עד בואה אל המלכות דאצילות".

פרשת "והיה עקב", מאמר "כוונת הברכה", אות י"ב

***

קטעים מתוך כתבי הרב"ש:

4. "מהן ענין תרי"ג מצות?
המצות שבתורה נקראים:
א) עיטין [עצות], אחור, נעשה. ב) פקודין [פקדון], פנים, נשמע.
הכנה אל הדבר נקרא אחור, ובחינת השגת הדבר נקרא פנים".

כתבי הרב"ש, כרך ב', מאמר "מהו המצות קלות שאדם דש בעקביו, בעבודה"

5. "אפילו אם באים לו דעות ומחשבות, שלא נותנים לו להאמין, הוא צריך לבקש מה', שיתן לו כח להאמין. יש אח"כ מדרגה יותר גבוהה, שהיא "שלא ע"מ לקבל שכר", […] הוא זוכה להרגיש, שקיום תו"מ הוא אצלו בבחינת שהוא משמש מלך גדול. ומזה באים לירושת הארץ".

כתבי הרב"ש, כרך ב', מאמר "מהי הסיבה שבגללה זכו ישראל לירושת הארץ, בעבודה"

***

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/IyyP7

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest