שיעור וירטואלי 8.11.09

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

ב8.11.09 העברתי שיעור וירטואלי לתלמידי ברחבי העולם. נושא השיעור ספר הזהר (שיעור 1).

תקציר השיעור:

ספר הזהר כתוב בשפה של משלים. הייעוד שלו הוא לפתח את ההרגשה הפנימית של המושגים הרוחניים. קשר רגשי של הדימויים המתוארים בספר הזהר פותח בפנינו את העולם העליון.

מאמר השושנה

"שושנה" היא מלכות, כנסת נשמות ישראל. "חוחים" הם המכשולים, אך יחד עם זאת גם השומרים בדרך הרוחנית.

כשאנשים שמשתוקקים להתעלות אל הבורא מתכנסים יחד, אז בחברתם נוצרים "החוחים", שמצד אחד שומרים עליהם מהשפעה חיצונית, ומצד שני יוצרים הפרעות בדך הרוחנית. כדי לעבור דרך "החוחים", האדם צריך לתת מאמצים מקסימאליים. בסופו של דבר, כשהוא התגבר על כל ההפרעות והתחבר עם הנשמות האחרות, אותם "החוחים" מתחילים לשמור עליו.

"שושנה יש בה י"ג עלים" – אלה י"ג מידות הרחמים, שמסובבות ותומכות בנשמות, מחברות אותן ומכינות לעלייה לעולם הרוחני. "אלקים" – שם הבורא, ביחס לנשמות השם הזה כולל שתי תכונות, רחמים והגבלה/ חומרה, בהתאם לקו ימין ושמאל. אם הנשמות עוברות את כל המכשולים ומגיעות לעולם העליון, אז התכונה שמגבילה הופכת לתכונת הרחמים.

"חמש עלין תקיפין דסחרין לשושנה" נקראים "ישועות" או "שערי הישועה". "ה' עלים" הן חמש תכונות, המאפשרות לנו להרגיש בתוך נשמות כנסת ישראל, בזמן שרוכשים אותן. כשהאדם הופך להיות דומה לבורא בתכונותיו, נפתחים בפניו "שערי הישועה". "כוס ישועות" – כך מברכים את הבורא על כך שהוא יצר את מערכת הקשר בינינו לבינו. כתוצאה מברכה זו נפתח לפנינו האור העליון, כמו שכתוב "יהי אור".

כל הדימויים בספר הזהר מתארים את הכוחות הרוחניים. כשקוראים את זהר, ומדמיינים בצורה רגשית את התמונות המתוארות בו, אז בהדרגה דרך הדימויים הללו מתחילים להרגיש את הקשר עם הבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest