דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 27.06.2010

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 27.06.2010

laitman_2009-08-09_7153-70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00, נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 27.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות קכ"ה – קמ"ה:

מאמר בליליא דכלה

אות קמ"ה: רבי שמעון היה יושב ועוסק בתורה, בלילה שבו הכלה, שהיא מלכות, מתחברת בבעלה. שלמדנו, שכל החברים שהם בני היכל הכלה, צריכים באותו לילה, שלמחרת ביום השבועות, הכלה נועדת להיות תחת החופה עם בעלה, להיות עמה כל אותו הלילה, ולשמוח עמה בתיקוניה.

בדרך הרוחנית האנושות עוברת שלושה מצבים: ירידה מעולם אינסוף לעולם שלנו, קיום בעולם שלנו ועלייה ממנו בחזרה למצב השלמות, אותו עלינו להשיג בצורה הכרתית.

בסוף מאה ה-20 התחיל השלב השלישי, ההתעוררות הרוחנית של האנושות. אנחנו מתחילים להבין שרע לנו, צפוף לנו במסגרות הקיום הרגיל. משום שמסתיים "הלילה של כלה", תקופת החושך וההסתר והשחר מפציע, ההבנה שקיים משהו מעבר לקיום הריקני וחסר התכלית.

הכלה זו כל הבריאה שצריכה לתקן את עצמה, להתעלות ולהיות ראויה לחתן שלה, שהוא הבורא ולהתחבר עמו. בני היכל הכלה הם האנשים שמשתדלים לתקן את הטבע האגואיסטי שלהם באמצעות עבודה פנימית ועזרה לזולת, כדי להעלות את הבריאה אל תכונת האהבה וההשפעה.

לימוד חכמת הקבלה מחדד את חושינו, אנחנו מרגישים שגורשנו מהעולם הרוחני, שאנחנו נמצאים נמוך יותר ממנו ומשתוקקים לעלות אליו. לכן הלילה, הגלות, הוא שלב הכרחי, במהלכו אנחנו מתחילים להבין את המשמעות של כל המצבים שעברנו. הם מאפשרים לנו להכין את הרצון המשותף, את הכלי הריק, לקבלת כל האנרגיה, כל המידע, כל כוח האהבה והשלמות, הקיימים ביקום. המצב הזה נקרא הזיווג העליון או זיווג הברית.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 13.06.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 30.05.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 23.05.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest