דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 25.04.10

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 25.04.10

מיכאל לייטמן

השיעור הווירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 21.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות מ"א – מ"ד:

בעולם שלנו התפתחותו של ילד קטן מתרחשת תחת השגחתה של הסביבה. הוא חוזר אחר המילים והפעולות של המבוגרים, תופס את המציאות כמו שהיא, ורוכש רמות חדשות של מיומנויות.

כאשר הוא כבר בוגר הוא מפסיק להתפתח ועובר לתהליך של צבירת הידע והמילוי של אותם התאים הפנימיים של הזיכרון, אותם הוא פיתח בילדותו.

התפתחותנו הרוחנית מתרחשת בצורה זהה, האדם מתקדם בלי לדעת מה יהיה מצבו הבא. אנחנו כמו ילדים עוברים ממדרגה למדרגה בלי לדעת מה מצפה לנו בעתיד.

תוך כדי פיתוח התכונות החדשות בתוכנו, אנחנו בונים כלי, אשר המילוי שלו מוביל אותנו לגילוי והבנה של המדרגה הבאה. ההתפתחות הזאת מתבטאת בעליות וירידות, מצבי אמונה ומצבי דעת מתחלפים.

כדי לרכוש טבע אחר, שאינו נמצא בנו מלכתחילה, עלינו להתמסר להשפעתו של הפרצוף העליון באופן מוחלט, לבטל את כל רצונותינו ולהיות תחת שליטתה של הבינה, שבונה מאיתנו חומר רוחני, משווה אותנו לבורא.

לרכוש את תכונת ההשפעה באופן מוחלט, משמע שרכשנו את צורתו של "המפתח", שתאפשר לנו להיכנס לפעילות עם "המנעול" (הפרצוף העליון, הבורא) ולהתחיל לעבוד עם אור החכמה, תוך כדי התיקון של הקבלה להשפעה.

בעולם הרוחני אין הפרדה לפעולות מרובות. כשמסובבים את "המפתח" ב"מנעול" אנחנו בו זמנית נמצאים בפעילות הדדית עם הפרצוף העליון, רוכשים את תכונותיו, מתקנים את עצמנו ומתחברים עימו.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 18.04.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 28.03.10
שיעור וירטאולי בספר הזוהר, 21.03.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest