דף הבית / אהבה / זוגיות / שיעורי בית לשניים

שיעורי בית לשניים

שאלה: האם אתה יכול לתת דוגמה לתרגיל מעשי משותף, שיינתן לזוגות נשואים בקורס של החינוך האינטגרלי?

תשובתי: קודם כל, צריך לדאוג לכך שההשפעה ההדדית שלהם זה על זו תהיה קבועה. חוץ מזה, במרווחים בין הלימודים הם גם כן צריכים לשמור ביניהם על קשר, לחלוק התרשמויות כל כמה שעות.

בכל זוג, בני הזוג מנהלים עבודה משותפת: לפעמים אחד מהם גבוה מהשני, לפעמים השני גבוה מהראשון ולפעמים הם שווים. את כל זה הם לומדים במסגרות של המערכת החדשה של היחסים ההדדיים, בכך שכל יום מבצעים שיעורי בית. במשך היום הם מנהלים מעקב: כמה פעמים הם הוצרכו בצורה זו או אחרת להיזכר בעיקרון "על כל פשעים תכסה אהבה", כמה פעמים היה צורך להתעלות מעל לאגו שלהם, כדי לראות בבן הזוג חיוביות במקום שליליות, ובתוך עצמו, שליליות אגואיסטית, במקום חיוביות. כל אחד מחליף את הביקורת על בן הזוג בביקורת עצמית, כלומר בבירור התכונות העצמיות שמציגות את השני כרע. בני הזוג מציינים כמה פעמים הם תמכו זה בזו בבית, וכמה פעמים היו בתקשורת עם זוגות אחרים, נאמר, פעם בשלוש ארבע שעות, בטלפון או באינטרנט על ידי שיחות ועידה.

וכך הם מתקדמים קדימה, כל יום נפגשים בקורסים ומקבלים הסברים שיטתיים חדשים. לאחר החלק הלימודי באה הסדנה המשותפת ושיעורי הבית על החומר הנלמד ליממה הקרובה.

חוץ מזה, צריך להקצות זמן נפרד לבירור של היום שעבר. יכול להיות שמשהו לא הצליח, אז איך בכל זאת להצליח? – ויכול להיות שהיום בקורסים, במקום ללכת קדימה לפי התוכנית, כדאי להעביר שיעור וסדנה על אותם הנושאים והשאלות, שהצטברו מאתמול.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" שיחה 32, 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שאלה של חדר
ממשפחה חדשה לחברה חדשה
יחסי מראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest