דף הבית / אהבה / זוגיות / שאלה של חדר

שאלה של חדר

שאלה: איך צריך לממש את העצות של שיטת החינוך האינטגרלי בחיי המשפחה היום יומיים, ביחסים ההדדיים עם בן/בת הזוג ?

תשובתי: אני לא רואה בכך שום קשיים. כי במסגרות העבודה שלנו עם זוגות, אנחנו מלמדים אותם פרק שנקרא "בחירה חופשית". בחלק הזה מובאים נתונים על הטבע והחברה שמהם נובע, שאדם הוא תוצר של הסביבה. ולכן, אם הוא רוצה להשתנות, אז הוא רק צריך לבחור סביבה שתשנה אותו. ההחלטה היא בידיו של האדם, והמימוש בידי הסביבה.

נניח, שלפניך נמצאים כמה חדרים, ובכל חדר סביבה מיוחדת משלו. בחדר אחד אתה תהפוך להיות פושע, בחדר אחר תהפוך לאינטלקטואל, בחדר השלישי לשלמות עצמה, בחדר הרביעי למקבל החלטות טוב, בחדר החמישי לאיש משפחה למופת. אתה בוחר חדר, עובר דרכו ויוצא מדלת אחרת מיוצב לגמרי, בוגר אוקספורד, או שודד חמוש, או ג'יגולו, או איש עסקים וכולי. הכול תלוי ב"ארבעת הקירות" הללו.

זאת הסיבה מדוע אין לנו שום קשיים, צריך רק ללמד את האדם את העיקרון הזה ולארגן עבורו את הסביבה המתאימה. אז הוא, ללא ספק, יצליח.

לכן, הבעיה שניצבת לפנינו מתחלקת לשני חלקים:

• להביא את האדם לידי החלטה, כדי שהוא יבחר את ה"חדר" הנכון, כלומר את החברה הנכונה.

• להכין עבורו את הסביבה הזאת.

בזה אנחנו נספק לו את כל הדרוש.

בהדרגה האנשים יצטרפו לסביבה החדשה, ירחיבו אותה כמותית ויחזקו אותה איכותית. בכך שהיא תהפוך ליותר מושכת, הסביבה תקל על בחירתם ותאפשר לכולם את ההזדמנות להיתקן. שום קשיים, על האדם רק להיכנס לחברה הזאת והיא תשפיע עליו.

כמובן, שאֵת תהליך ההתכללות והשיפור צריך ללוות בכל האמצעים הדרושים, אך בכללות הכול די פשוט: האדם לא צריך לשנות את עצמו, הוא רק צריך לבנות קשר עם הסביבה הנכונה.

מתוך תוכנית "חיים חדשים" שיחה 32, 11.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שיעורי בית לשניים
שליטת הסביבה
הסביבה המחנכת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest