דף הבית / המשבר ופתרונו / שיטה שמובילה אל האור

שיטה שמובילה אל האור

כנס חרקוב. שיעור מס' 1.

לאדם הראשון שגילה, השיג, את חכמת הקבלה לפני 5773 שנה, קראו "אדם". בקרוב אנחנו נחגוג את יום הולדתו. הרי ראש השנה התנ"כי – זהו יום הולדתו של "אדם" כמקובל, היום שבו התגלה לו העולם העליון, הכוח העליון. הוא כתב על כך ספר בשם "רזיאל המלאך". מהגילוי הראשון הזה של העולם העליון אנחנו מתחילים לספור.

כדי שכל האנושות תגיע להשגה ולדרגתה הגבוהה ביותר (כלומר מעמד השווה לאור), הוקצבו 6000 שנה. מאז ימי "אדם", שלראשונה גילה את העולם העליון, עברו כבר 5773 שנה. לכן, נשארו 227 שנה עד לסיום התהליך כולו.

אבל התהליך הזה יכול להתממש גם קודם. מדוע? – מכיוון שעד כה אנחנו התפתחנו בהשפעת הכוח העליון המחייב, למעשה לא בעזרת הידע שלנו, כדי שבעצמנו נגיע לדרגת האור העליון, שנגלה אותו ונעלה למדרגה הבאה, למימד הבא.

לכן, המשבר הגלובלי שמתפתח היום, שעליו כתבו המקובלים כבר מזמן, מתרחש דווקא כדי לתת לנו דחיפה להתפתחות גלובלית, כללית, משותפת שלנו. ולכן, עכשיו אנחנו יכולים להיעזר בחכמת הקבלה שמלמדת אותנו כיצד למשוך על עצמנו את האור העליון. זאת כל השיטה – אין אחרת.

אנחנו נמצאים בתוך רצון אגואיסטי למלא את עצמנו, לגלות את עצמנו. בסופו של דבר, הרצון שלנו הוא להתמלא באור העליון. וחכמת הקבלה היא הדרכה שמסבירה כיצד בכל מצב אפשר למשוך על עצמנו את האור העליון בעוצמה מקסימלית ולהתפתח.

את השיטה הזאת אנחנו כבר לומדים הרבה זמן. בהתחלה הייתה "תקופת הסתרה" ארוכה מאוד, כאשר למדנו, יצרנו חומרי הוראה שונים, ספרים וכן הלאה. ועכשיו כשמתחיל להתלהט המשבר העולמי, כלומר כאשר האגו הגלובלי שלנו מצביע לנו על סיומו, כישלונו, חוסר יכולתו להתקיים לפי התבנית הישנה, אז הוא יאלץ להתחיל להשתנות, מפני שבמצב הקודם הוא ידחוף את עצמו למוות, למצבים נוראיים. ואנחנו כבר רואים את זה.

בהמוני בני אדם נוצר הצורך לעשות משהו עם עצמם. וכאן, אנחנו, כבעלי שיטה למשיכת המאור, צריכים לחשוב לא רק על עצמנו אלא על האנושות כולה. לשם כך אנחנו קבלנו "השראה" כזאת, כזה רצון להימשך אליו לגלות לעצמנו את מטרת החיים.

ומטרת החיים היא לעלות לדרגת האור, לדרגת הנצחיות, לאין סוף, לדרגת השלמות, ההרמוניה. את הדרגה הזאת עלינו להשיג בפועל, על עצמנו, וגם ללמד את כל העולם.

כולנו מקושרים. הרי רק בהרגשה שלנו הרצון שנברא על ידי האור התפרק לשבעה מיליארדי חלקים. כל אחד מאיתנו הוא חלק קטן מהרצון הזה, והיום יחסו כלפי האחרים הוא דוחה, אגואיסטי. ומשיכת האור אפשרית רק באותה מידה שאנחנו נשתדל להתחבר.

התנאי הזה נקרא "חוק השתוות הצורה" לאור. עד כמה שהרצון, בניגוד לאגו שלו, יעשה מאמץ להשתוקק לחיבור, באותה המידה הוא יעלה לאור, יהיה יותר ויותר דומה לו.

בלתי אפשרי להיות דומה לאור רק על ידי הניסיון להתחבר. מפני שהחיבור הזה הוא שיקרי, לא אמיתי. אבל הניסיונות, המאמצים שאנחנו משקיעים כדי להתחבר, מעוררים עלינו את השפעת האור העליון. הוא משפיע עלינו והשפעתו מתחילה לתקן את הרצון האגואיסטי מ"על מנת לקבל" (צורתו האגואיסטית) ל"על מנת להשפיע" (לחיבור עם הזולת).

דווקא האור יבצע את החיבור בינינו, והחיבור בינינו יביא אותנו באמת להשתוות עם האור, ייצור בינינו רשת יחסי השפעה, עד יחס של אהבה, כלומר, התכללות הדדית זה בזה.

כאשר אני מרגיש את הרצונות של כל אחד כשלי, רוצה למלא אותם דרכי וחי למען זה, אז אני יוצא מתוך האגו שלי וקיים במילוי של הזולת. קיום כזה נקרא "עליון" – מעל האגו שלנו. וכך אנחנו מגלים את הקשר בינינו בצורת מערכת ענקית.

המערכת הזאת מתגלה בהדרגה. כל מה שאנחנו לומדים בקבלה: "ספירות", "פרצופים", "עולמות", יחסים שונים בינינו – אלה הם יחסים בינינו בתוך המערכת הזאת. כל זה קורה בינינו – עד שמערכת הקשר בינינו נעשית עולם אין סוף, כלומר, מערכת קשר מוחלטת, לגמרי אנלוגית, אינטגרלית, בתלות הדדית מלאה. ואז בתוכה, בהתאם לכך, מתגלה בלי שום הפרעה, בצורתו המוחלטת, האור העליון או הבורא.

מתוך שיעור מס' 1 כנס חרקוב, 17.08.2012

One comment

  1. שלום רב. אשמח לקבל הפנייה לכתבי מקובלים נוספים, חוץ מבעל הסולם, שכתבו בנושא המשבר של היום. תודה רבה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest