דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שזירה קוונטית משפיעה על העבר

שזירה קוונטית משפיעה על העבר

ידיעה: (Nature Physics 22.04.2012) שזירה קוונטית (Quantum Entanglement) מאיימת יותר ויותר. שזירה זו מתרחשת כאשר שני חלקיקים מתקיימים בתוך קשר הדוק גם כאשר מופרדים למרחקים עצומים. בפעם הראשונה, מדענים קיבלו חלקיקים שזורים לאחר שהם כבר נמדדו ואף חדלו מלהתקיים. ניתן להגדיר האם החלקיקים היו מקושרים או מופרדים רק לאחר שעוברים תהליכי מדידות למיניהם. באופן זה המדענים הדגימו שפעולות מן העתיד יכולות להשפיע על אירועים מן העבר, לכל הפחות בעולם של קוונטים, שבו הכול מתרחש בדרך שונה מזאת שבעולם הממשי, ובו ניתן למשש ולראות כל מה שסובב אותנו.

למעשה, כאשר שזירת הקוונטים נצפתה לראשונה באופן תיאורטי, אלברט איינשטיין הביע את סלידתו מהרעיון וכינה אותו "פעולה מבהילה ממרחק". המדענים קידמו את שזירת הקוונטים צעד נוסף בכך שהחלו בניסויים על שני זוגות של פוטונים שזורים, כך ששני חלקיקים בכל זוג היו שזורים זה בזה. לאחר מכן, פוטון אחד מכל זוג נשלח לאדם בשם ויקטור. משני החלקיקים שנותרו, אחד נשלח לבוב, והשני לאליס. אבל עכשיו ויקטור בעל שליטה על החלקיקים של בוב ושל אליס. אם הוא יחליט לקשר בין שני הפוטונים המצמידים השונים שכעת ברשותו, אז הפוטונים שנשארו אצל בוב ואליס גם הם יהפכו להיות מקושרים ביניהם. ויקטור יכול לעשות זאת בכל עת, גם לאחר שבוב ואליס ימדדו, ישנו ואפילו ישמידו את הפוטונים שלהם.

מה שמעורר התפעלות זה שההחלטה לשזור פוטונים זה בזה, יכולה להגיע לידי ביטוי הרבה יותר מאוחר, אפילו אחרי שהחלקיקים הללו הפסיקו את קיומם. שזירה או הסתבכות כזאת תופיע גם אם נשים את החלקיקים על מראה חצי שקופה שמעבירה במחציתה ומשקפת בחצי בשני. הוא משקף את המחצית ועובר חצי. אם תשלחו שני פוטונים, אחד שמאלה והשני ימינה, כל אחד ישכח מאיפה הוא בא. הם מאבדים את מאפייניהם והופכים שזורים.

זה יכול לשמש כדי להחליף נתונים בין מחשבים קוונטיים מהירים במיוחד, שבהם אחסון הנתונים מבוסס על שזירה קוונטית. הרעיון הוא ליצור שני זוגות של חלקיקים, ולשלוח אחד למחשב אחד, ועוד אחד למחשב שני. ואז, אם חלקיקי המחשבים מחוברים, ניתן להעביר מידע ממחשב למחשב.

הערה: כיצד חכמת הקבלה מטפלת בסוגיות האלה של היעדר זמן, תנועה, מקום, ראה בעל סולם, תלמוד עשר הספירות, חלק 1, פרק "התבוננות פנימית". אבל כמה קשה להבין את התהליכים האלה ברצונות האגואיסטיים הלא מתוקנים של האדם! רחמנות על המדענים, הם משקיעים מאמץ רב, זמן, כסף, בכדי איכשהו לדעת משהו על "איך" בנוי עולם הכוחות ש"מעבר" לחומר, במקום לחדור לתוכו, כמו אליס בארץ הפלאות.

ידיעות קודמות בנושא:
החלק הקטן ביותר של השלם כולל הכול
מֵעֵבֶר לתחום החומר
כל היקום מחובר הדדית בצורה אינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest