דף הבית / המשבר ופתרונו / לפנינו אי סדר גלובלי

לפנינו אי סדר גלובלי

דעה: (י. פחומוב, Pahomov, מנהל המכון לכלכלה העולמית של האקדמיה למדעים של אוקראינה, פרופסור):

העולם הפך למערכת גלובלית. במרחב הגלובלי שולטים תאגידי ענק שמשפיעים בצורה מכרעת על גורלם של מדינות ועמים, והופכים את המדינות החלשות לקורבנות של אקספנסיה (expansion, התפשטות, הרחבת השטח) של הענקים האלה.

אנחנו לא מסתדרים עם תהליך הגלובליזציה: ישנם כוחות שמסדרים את המצב בדרך שלהם בזמן המהפכות וההגירות של ההמונים. הקורבנות של התהליכים האלה הן לא רק המדינות החלשות אלא גם המדינות של האיחוד האירופי. מתרחש הכיבוש של המדינות האירופאיות המוצלחות על ידי מהגרים מוסלמים. בנוסף, צופים לזרימה לאירופה המוצלחת של פעם לא רק של נוער מוסלמי מהפכני, אלא גם של חברי אל קעידה הקיצוניים והאחים המוסלמים המסוכנים.

האגו והדאגה רק לעצמי יהרסו את כדור הארץ: כבר מרגישים את העיוותים והאיומים וזו רק ההתחלה של השינויים השליליים שנוצרו על ידי חוסר הסדר הגלובלי. כל המתרחש נובע מהסערה הגלובלית המתגברת. ושום הסדרים מקומיים לא יפתרו את הבעיות שנצברו ואת האיומים הגלובליים.

ההתנגשויות רק יחמירו עוד יותר אם החלק המתקדם של האנושות לא יתחיל לסדר את המרחב הגלובלי ברמת המוסדות, יחד עם המטרה ליצור מערכת יעילה שתנהל את התהליכים הגלובליים. אני מניח שזה לא יעבוד, מפני שהרווח של התאגידים העולמיים הענקיים יותר חשוב מהמדינות שבהן הם נוסדו.

התייחסותי: ההצעה שלי עדיין בתוקף, והעולם יגיע אליה, רק השאלה דרך אילו ייסורים. חכמת הקבלה הועברה מבבל העתיקה במשך כמעט 4000 שנה רק על מנת שלא נגלה אותה שוב מחדש דרך הייסורים, אלא נשתמש בה כמו בתרופה שקודמת להיווצרות המחלה.

ידיעות קודמות בנושא:
על הגלובליזציה
מבט על הגלובליזציה
גלובליזציה אגואיסטית אינה מרפאת את החברה ואת בני האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest