דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שונים מלידה, שווים במטרה

שונים מלידה, שווים במטרה

שאלה: למה אני צריך לשאוף, האם לגדלות החברים או לשוויון איתם? במה החיבור האמיתי?

תשובתי: אתה צריך לשאוף לאיחוד עם החברים, "כאיש אחד בלב אחד". אתה מתעלה מעליהם, כדי להשפיע להם את המסר של גדלות המטרה, ומרכין את ראשך בפניהם, כדי לקבל מהם את המסר של גדלות המטרה.

אחרת זה יהיה כאילו שוויון, כאילו שאתם נמצאים בניוטרל, כלומר בכלל לא משפיעים אחד על השני. הכי פשוט "להשתוות", זה על ידי זה שמסתובבים עם הגב אחד לשני: "זה שלך וזה שלי". במקרה כזה אני לא משווה את מה שיש לך עם מה שיש לי. אפילו שאנחנו שווים ב"כאילו", אבל אז אני חי בצורה רגועה, ללא טענות.

אבל שוויון אמיתי מסמל, שאנחנו רוצים במקסימום להתחבר ולהשפיע זה לזה את גדלות הבורא. לשם כך אנחנו מבטלים את עצמנו ומעריכים כמה שיותר את החברה בעינינו. ואז אנחנו כולנו, שנבראנו כל כך שונים על ידי הבורא, באמת נעשים שווים, שווים לעומת המטרה.

אם אנחנו משתוקקים להשפיע זה על זה, משתוקקים להכניע את עצמנו בפני החברים, אם אנחנו משתוקקים להעלות, להגדיל את הבורא בעינינו, אם משתוקקים רק אליו, אם רוצים להתחבר, לצמצם את עצמנו, להתבטל ולהידבק אליו, אז בזה אנחנו נעשים שווים. כי בסופו של דבר, המטרה שלנו זה להתחבר עימו. על ידי ההתכללות בתוכו, אנחנו כולנו משתווים אפילו באותן התכונות שבהן אנחנו שונים מלידה. דווקא הבורא עשה אותנו שונים, ולכן בזמן שנכללים עימו, אז חוסר השוויון נעלם.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 18.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתכוונן לגל של השפעה
טקסט נקי מקליפה גשמית
התקווה להצלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest