דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שאלתם? – אני עונה… – 69

שאלתם? – אני עונה… – 69

שאלה מהבלוג באנגלית: "הגוף שלנו אינו נקרא אדם. אנחנו קוראים לו "אדם" על שם העתיד, מפני שאנחנו מצפים שהוא יביא אותנו למדרגת האדם" (מתוך הפוסט "הבקשה לעשות ממני אדם"). האם אתה מתכוון שבעתיד תהיה לגוף שלנו צורה שונה לחלוטין? כלומר, הדרגה של "קבלה על מנת להשפיע" תוביל ל"צורת" גוף שונה?

תשובתי: הגוף (הבהמי) שלך (הבשר) נשאר כפי שאתה מרגיש אותו היום. אך אתה, לפי מידת התפתחות האהבה לזולת כמו לעצמך, תתחיל להרגיש את הרצונות האגואיסטיים שלך שמתנגדים לכך. על ידי זה אתה תגלה את "היצר הרע" שלך, שהוא מקור הרע. ולאחר מכן, לפי מידת השנאה שלך כלפיו, אתה תבקש מהבורא – מפני שתגלה שדווקא לשם כך הוא יצר את יצר הרע – שיתקן את הרצונות האגואיסטיים, את הדחיות מהאחרים.

ואז הבורא, על ידי האור שלו, יתקן אותם משנאה לאהבה, על פי הכלל: בראתי יצר רע (613 הרצונות האגואיסטיים) ובראתי לו תורה (האור העליון) תבלין (שיתקן אותו להשפעה ואהבה). 613 הרצונות הללו נקראים "גוף הנשמה" שלך, ובהם מתגלה אור ההשפעה והאהבה שנקרא "הבורא". יחד עם זאת, גופך הפיזי אינו משתנה בכלל.

שאלה מהבלוג באנגלית: האם המצוות נבדלות באיכותן? האם יש למצווה דרגת איכות מסוימת בהתאם לדרגה הרוחנית שבה אני מבצע אותה? או שכל המצוות שוות באיכותן, ללא קשר לדרגת ההתקדמות הרוחנית שלי?

תשובתי: מצווה היא תיקון של רצון אגואיסטי לאלטרואיסטי, שימוש בו לטובת האחרים. כל 613 הרצונות נבדלים בכוח הרצון/ההשפעה – במסך ובאור החוזר. בעולם שלנו אנו מבצעים טקסים, ולא מצוות, מכיוון שאנחנו עושים אותם מבלי לתקן את עצמנו.

ידיעות קודמות בנושא:
להצית את ניצוץ האהבה
לגוף אין שום קשר
העיקר לתקן את הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest