דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / שאלתם? – אני עונה… – 65

שאלתם? – אני עונה… – 65

שאלה מהבלוג באנגלית: הקשתי בגוגל: "למה נשים יהודיות נשואות מכסות את ראשן?" ומצאתי תשובה: "על פי הזוהר והקבלה, המיסטיקה היהודית, האישה מגלמת את המלכות או ה"כלי". הגבר הוא זעיר אנפין, שמושך את האור והאנרגיה.

כאשר גבר ואישה יהודים מתחתנים, הנשמות שלהם מתחברות לאחד ויוצרות מערכת שלמה: הגבר מושך את האור של היקום, והאישה היא הכלי, שדרכה עובר האור אליה, לבעלה ולילדיה.

כיצד היא מנהלת את האנרגיה הזאת? – דרך השערות. השערות שעל ראש האישה (כמו גם השיער שבזקנו של הגבר ובחלקים מסוימים מראשו) פועלות כתעלות שמעבירות את האור והאנרגיה. כשהאישה מכסה את שער ראשה, היא מנהלת את האנרגיה הזאת, אוגרת אותה ו"שומרת" אותה עבור משפחתה. אם היא אינה מכסה את שערה, האנרגיה הזאת יכולה לברוח או להפוך למקור של צרות עבורה ועבור משפחתה".

מה כל זה אומר? האם הקבלה האמיתית באמת מדברת על זה? האם אתה יכול להסביר למה האישה צריכה לכסות את ראשה? איפה אני יכולה לקרוא על זה במקורות? תמיד חשבתי שאנחנו לא צריכים לקשר את המהות הפנימית שלנו עם הגוף הפיזי, כי הוא בסך הכול חומר. אז למה הכללים המוזרים האלה?

תשובתי: לצערי, את הספרים האלה כותבים אנשים שאין להם כל מושג בחכמת הקבלה ולכן הם מבינים את הטקסטים כפשוטם, כאילו הם מדברים על בני האדם בעולם שלנו, ולא על הנשמות. מדובר רק על הרצון, שהוא הדבר היחיד שנברא, ועל תיקונו על ידי המסך, הכוונה.

ידיעות קודמות בנושא:
את הʺידייםʺ נוטלים עם האור
מבט נכון על ספרי הקודש
על מה התורה מדברת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest