דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלתם ? – אני עונה… – 59

שאלתם ? – אני עונה… – 59

שאלה מהבלוג באנגלית: תעזור לי בבקשה כמו ל"חבר" שלך. אני לומד ב"בני ברוך" 7 שנים, הייתי בכמה כנסים. ממש לפני הכנס האחרון הופיע בחיים שלי מורה אחר לחכמת הקבלה.

אני מקשיב גם לך וגם לו. איך אני או מישהו אחר שנקלע למצב דומה (של מאבק פנימי) יכול להסתדר עם זה? למי עליי להאמין? את מי לבחור, אם שניהם, כמו שאומרים, "מדברים אליי", אך ייתכן שהם מדברים ברמות שונות? תעזור לי בבקשה!

תשובתי: האדם צריך ללמוד במקום שליבו חפץ. לכן אני ממליץ ומייעץ לך להקשיב לעצמך, ורק לעצמך. מורה נקרא מי שמלמד לפי המקורות כדי לרכוש את תכונת (כוונת) ההשפעה והאהבה.

שאלה מהבלוג באנגלית: התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה לפני כ-4 שנים, ומההתחלה אתה היית המורה שלי. אני רוצה להתחתן עם בחורה שאותה אני מכיר מזמן. היא לומדת סופיזם. יש לה את המורה הרוחני שלה.

הבעיה היא, שהיא מוסלמית-סוּפית ואילו אני מוסלמי-סלפי. יש לנו אמונות ותרבויות שונות, והבדלים גדולים בצורת החשיבה. אנשים רבים מגיבים באופן לא מחמיא על המורה שלה ועל תלמידיו. אבל מה שמחזיק אותי לידה הוא היחס האלטרואיסטי שלה כלפי בני אדם.

בהתחלה רצינו להיפרד, אבל אחר כך התחלתי לנתח את המצב והבנתי כמה סבל נובע מתוך האגו שלי. אינני יודע כיצד לנהוג: להתחתן איתה זה כמו להרוג את האגו שלי, אבל מה זה יביא לי? הסתבכתי לגמרי. האם אתה יכול לעזור לי לעשות סדר במחשבותיי? תודה, מוחמד.

תשובתי: אני בכל זאת הייתי שואל את המורה שלי!

ידיעות קודמות בנושא:
מי קרוב יותר למורה?
תסמוך על מה שילחש לך הלב
אין אדם לומד אלא ממקום שליבו חפץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest