דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות, 29.10.2013

שאלות ותשובות, 29.10.2013

תשובותיהם של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג

שאלה: אתה אומר, שתפילה היא סתם בקשה לתיקון שנובעת מתוך מעמקי הנשמה. הרמח"ל, שאת ספריו הרב לייטמן בכלל לא מפרש, כותב על תפילה מאוד מסוימת עם מילים מאוד מסוימות – "שמע ישראל ה' אלוקינו, ה' אחד". האם אפשר לכנות זאת סתירה, ואם לא, אז מדוע?

תשובה: מאחורי המילים שבהן הרמח"ל משתמש בתפילתו נמצאות השגות רוחניות, כלומר, הרגשה יחד עם הבנת הסיבות והקשר ביניהן. זאת בקשה רגשית, אבל מודעת. כדי להגיע לתפילת הרמח"ל, לא מספיק לקרוא את התפילה מתוך הסידור, אלא צריך לעבור מצבים שמתארת התפילה הזאת.

שאלה: מדוע ד"ר לייטמן אינו מפרש לפרטי פרטים את ספריהם של הרמב"ם, הרמב"ן, הרמח"ל ואחרים, אלא רק את ספר התורה, ספר הזוהר ואת חיבוריהם של בעל הסולם והרב"ש?

תשובה: מפני שדווקא הספרים הללו הם המתאימים ביותר כדי שהאדם בדורנו יוכל בעזרתם למשוך את אור התיקון ולצאת לעולם הרוחני. ספרי המקובלים האחרים מתארים מצבים רוחניים גבוהים אחרים, אך הם לא נועדו למתחילים.

שאלה: מיכאל לייטמן מתקשר דרך הסקייפ רק עם תלמיד אחד שלו. מדוע שלא תארגנו שיחת ועידה ותאפשרו להשתתף בה לכל מי שמעוניין?

תשובה: יתכן שזה יהיה. בינתיים מיכאל לייטמן נותן שיחות שבהן אפשר לשלוח שאלות בכתב.

שאלה: תספרו בבקשה מה המשמעות הרוחנית של תקיעת השופר (רמח"ל בספרו "דרך ה'" מתעכב במיוחד על המצווה הזאת).

תשובה: השופר הוא הודיה על יופי (שופרא) ההשפעה, האהבה, החיבור, תכונת הבורא. בדיוק את זה אנחנו חוגגים בראש השנה, את יכולתנו להתעלות מעל עצמנו ולהעדיף את תכונת ההשפעה על פני תכונת הקבלה. בצורה כזאת אנחנו מכינים בתוכנו "כלי" נכון ומתחילים שנה חדשה, שלב חדש, מדרגה הבאה.

שאלה: האם גורלנו הוא להיות חלק ממנו או להיעלם בתוך אין סוף?

תשובה: גורלנו להיות שווים לו.

שאלה: לפני מספר ימים אתה דיברת בשיעור על אסונות הטבע הצפויים לאנושות בעתיד הקרוב (לפי הבנתי, על פני כדור הארץ). האם על פני כוכבים אחרים מזג האוויר אינו משתנה מפני שאין שם בני אדם?

תשובה: יתכן שמזג האוויר משתנה גם שם מפני שהכול קשור, אבל האסונות מתרחשים כדי לדחוף אותנו לתיקון.

שאלה: מדוע המקובלים ואנשים רגילים מקבלים מכות? ההבדל היחיד הוא בכך, שהמקובל יודע עבור מה וכל היתר אינם יודעים. האם זה נכון, ילד טוב עושה כל מה שצריך ובכל זאת מקבל עונש? רק אל תגיד שזהו תהליך ההתפתחות או שאלה הם החיים. ואולי אנחנו לא מבינים משהו? אתה אומר שבין העולם שלנו והעולם העליון אין שום קשר. אבל אני שמעתי ממך שהעולם שלנו הוא תוצאה והעולם העליון הוא הסיבה. תסביר בבקשה.

תשובה: אנחנו מקבלים מכות לא "בגלל" אלא "בשביל", כדי שנוכל להגיע לקשר יותר חזק עם הבורא. בכל דרגה השפעתן מתבטאת בצורות שונות. מישהו פשוט יוצא מתוך השיגרה והוא נאלץ לחשוב על משמעות החיים, מישהו אחר מקבל הזדמנות להתעלות מעל הבעיות הגשמיות ולהעדיף על פני הכול את תכונת ההשפעה, הקבוצה, הבורא. על רבי עקיבא נאמר שהוא זכה לזיווג הנעלה ביותר בזמן שהרומאים סרקו את עורו במסרקות ברזל. לכן, אל תתייחסו למכות כמו לעונש, אלא כהזדמנות לעשות עבודה רוחנית.

שאלה: האם אישה צריכה להיות בעלת משפחה (להיות נשואה) כדי ללמוד קבלה?

תשובה: לא בהכרח.

שאלה: האם אני יכול להתבטל בעצמי? כיצד עושים זאת בקבוצה?

תשובה: האדם בעצמו אינו מסוגל לעשות כלום, הוא יכול רק להתאמץ ועל ידי זה לעורר על עצמו את השפעת האור העליון. תשתדלו לקבל על עצמכם את כל מה שחשוב לקבוצה, תתנו דוגמה של השפעה, תדאגו שהחברים יהיו כל הזמן בהשראה. אם אתם תעשו כך, אתם תבינו במה אתם צריכים להתבטל, תרגישו את האגו שלכם כהפרעה ותגיעו לבקשה לתיקון.

שאלה: ישנם שני הצדדים: חושך ואור. כפי שאתה הזכרת קודם, אחרי ש"מכירים", וליתר דיוק, "נוגעים" בחושך, מעריכים יותר את האור, רואים יותר. בצד השני יש שנאה, ריקנות וחיבור עם עצמך, ובצד של האור יש רוגע ונוחות. אז מדוע בצד של האור אין מקום לריקנות שבתוכה אתה יכול להיות באמת לבד עם עצמך? או שדרך הנוחות הזאת מתגלה לנו דרגת חיבור חדשה עם עצמנו?

תשובה: בצד של האור לא קיים המושג "עם עצמי", מכיוון שאין חלוקה ל"אני" ו"לא אני", אלא קיימת הרגשת החיבור הכללי שחודרת דרך חיבור אור ההשפעה והאהבה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest