דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 124

שאלות ותשובות – 124

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: יש לי שאלה מאוד מיוחדת. ידוע שעל פי חוקי הקבלה, צריך לחיות חיים רגילים בחיים שלנו, לעבוד, להתחתן, להוליד ילדים וכולי, אך מצבי יוצא דופן. החיים העמידו אותי בפני הבחירה: להישאר תחת חסותם של ההורים, לא לעבוד, לא ללמוד באוניברסיטה, אלא להתעמק לחלוטין בלימוד הקבלה ובהשגה הרוחנית, או ללכת לעבוד, ששם אהיה עסוק כל הזמן ולא יהיה לי זמן ללמוד, ואהיה טרוד במחשבות אחרות, או ללכת לאוניברסיטה למשך חמש שנים וללמוד מקצועות רגילים, ששם הראש יהיה מלא עוד יותר בחיי היומיום האפורים. אני לא רואה מטרה בחיי היומיום המעייפים של לימודים ועבודה, שבכלל אינם שייכים להפצה ולרוחניות. מה עליי לבחור? האם אני חייב לעבוד וללמוד (אני בן 18) על חשבון לימוד חוכמת הקבלה?

תשובה: אתה חייב לרכוש מקצוע, למצוא עבודה, להקים ולפרנס משפחה. וזה לא יגרום שום נזק לחכמת הקבלה, אלא להיפך, רק כך תוכל להתקדם ברוחניות. אחרת, גם אם תלמד מהבוקר עד הערב, לא תצמח מכך שום תועלת. העולם שלנו קיים, עם כל בעיותיו, לא במקרה. הוא "עזר כנגדו", וצריך להשתמש בו. לכן המקובלים מעולם לא הסתגרו בתוך מנזרים, אלא להיפך, תמיד נכללו בחברה.

שאלה: אני לומד קבלה במשך שנה וחצי. והתחלתי לעשן כפול: אם קודם לכן הסתפקתי בקופסת סיגריות אחת, עכשיו אני זקוק לשתיים. העישון מפריע לי להשקיע מאמץ בלימוד חכמת הקבלה. יש לי בקשה ענקית, תציע לי כיצד אפשר לוותר על התלות בניקוטין?

תשובה: אין כאן עצה "קבלית" מיוחדת כלשהי. מה שמפריע ללימוד הקבלה הם דברים שמשנים את תפיסת המציאות: סמים, ואלכוהול במידה מופרזת. העישון אינו תורם לבריאות, אך הוא אינו מפריע בצורה ישירה לחכמת הקבלה. ייתכן שלא כדאי להלחם בעישון עצמו, אלא לדאוג בכללות לאורח חיים בריא: לעסוק יותר בספורט, לשחות, להיות באוויר הצח. הדבר יגרום לחיזוק העצבים, והצורך בניקוטין יקטן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest