דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / שאלות ותשובות – 103

שאלות ותשובות – 103

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: בראיונות שלך, בשיעורים ובהרצאות, חזרת לא פעם על כך שבספר הזוהר ישנו ציון מדוייק שספר זה יתגלה בסוף מאה העשרים – בתחילת מאה העשרים ואחת. כל מכירי בזמן שאנחנו מדברים, שואלים את אותה השאלה: תראה לי את המקום בו זה מצוין, ואם הוא מוצפן, אז תפענח. ואני לא יכול לענות להם דבר, כיוון שאני בעצמי איני יודע היכן המקום הזה. האם אתה יכול להצביע על המקום הזה בתוך הזוהר, ואם הוא מוצפן, תפענח.

תשובה: ראשית, לא כדאי לנסות "לפענח" את מה שדורש לפחות יכולת מינימלית, על מנת להבין את כתבי המקובלים. וכשיש את המיומנות הזאת – אז אין שום "צופן" והכול נראה ברור.

בעל הסולם, כמקובל, גדל על ספר הזוהר. ממנו הוא ידע שגילוי שיטת התיקון ושל ספר הזוהר עצמו יחול דווקא בזמן הזה. על כך הוא סיפר לקבוצת תלמידיו באמצע המאה הקודמת. לשם כך הוא מסר את הספר הזה לדורות שלנו כשכתב את פירוש הסולם.

נוסף על כך, עכשיו, כש"התהליך החל", גם אם עדיין אין את היכולת לראות את הנאמר בזוהר, כדאי לראות כיצד זה מתממש כבר – כיצד חכמת הקבלה והזוהר מתגלים בעולם גם לחיוב: מופיעים אלפי בני אדם שמבינים שהם נמצאים ב"גלות" ממטרת החיים, מהאור, ומתחילים להשתוקק אליו, וגם לשלילה – כיצד כל העולם האגואיסטי שוקע עוד יותר בתוך המשבר, שממנו יש יציאה אחת בלבד – קבלת שיטת התיקון.

שאלה: "לא תקח אשה צעירה" – נראה שכך כתוב. מהו הבדל הגילאים בין גבר לאשה, המתקבל על הדעת כאפשרי ונוח? שהגבר מבוגר מאשתו או צעיר ממנה?

תשובה: האשה לפי הטבע "בוגרת יותר", ובחיי היומיום חכמה יותר מהגבר, לכן בנישואין כדאי לפצות על כך בזה שגבר יהיה מבוגר מעט. בכמה? על מנת ששניהם יהיו שותפים רוחניים בעבודה לתיקון המשותף, אין הגבלות מיוחדות – לנשמה אין גיל. אך על מנת שהמשפחה באמת תהיה תא חברתי בעולם הזה, ההבדל בגיל לא צריך למחוק הבנה כללית של דרישות החיים ושל החברה. השינויים מתרחשים בקצב מתגבר, לכן ההבדל האפשרי בגילאים מצטמצם יותר, בימינו הוא בקושי יכול להיות מעל חמש שנים. נוסף על כך, על מנת שיתעוררו בין בעל לאשה מושגים משותפים על החיים, הרבה יותר חשובה השייכות לאותן קבוצות חברתיות מאשר הגיל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest