דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תפחד מגילוי הרע

אל תפחד מגילוי הרע

laitman_2011-02-25_9307-70.jpg

מדוע צריך לחזור יום יום על אותן התפילות, כך שזה ייכנס להרגל? ואפילו ישנה מצווה כזאת, אך כיצד ניתן לדרוש מהאדם, אם התפילה (הבקשה לתיקון) נולדת בלב ותלויה באופן מלא ברצון, בהרגשה?

העניין הוא, שהאדם חייב להרגיל את עצמו לעבוד "בחושך". כשמגיע אליך החושך, הכרת הרע, הרגשה של שפלות עצמית, שפלות הסביבה, שפלות הבורא וכל האמצעים להשגתו, הכול מאבד את הערך, ואתה נשאר זרוק ללא כוחות, ללא כל הרגשה של חשיבות הדרך.

אך יחד עם זאת חייבת לחיות בך ההרגשה, שכל הירידה הזו היא הכנה גדולה למצב הבא. ובזכות הכבדת הלב הזאת, אתה תוכל לעשות בירורים חדשים בתוך הרצון האגואיסטי החדש שהתגלה לך עכשיו.

ולאחר מכן יבוא האור, ובאור הזה, באותו הרצון הלא מתוקן, שבו אתה מרגיש עכשיו שנאה וחוסר אונים, אתה תראה את תכונות ההשפעה החדשות, ותראה התקדמות.

ולכן דרושה עבודה כה גדולה להרגיל את עצמך לתפילה, כדי שדווקא במצבים הקשים ביותר – שבהתחלה אפילו אינך יודע כיצד לפרוץ ולהתעורר מהם – בזכות ההרגל והניסיון, תצליח לפנות בתפילה ולהשקיע את היגיעה הגדולה והטובה ביותר. בצורה כזאת תוכל להתקדם כשאתה עובד בחושך, כמו שכתוב בשיר השירים: "על משכבי בלילות".

לכן התפילה צריכה כל הזמן לחזור על עצמה, כדי להכין את האדם לתפילה העיקרית של "יום הדין". הימים האלה נקראים "ימים נוראים", אך האדם שמח מהם! אלה ימי שמחה. אם אתה בוכה בימים הללו, אינך נוהג בצורה נכונה.

הלב באמת צריך להישבר, אולם צריך לקבל זאת בשמחה, כגילוי הרע. כמו שכתוב: "בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין". ואם האדם בטוח שיש לו את האמצעי לתקן את הרע שמתגלה, הוא שמח מגילויו. הימים הנוראים הופכים עבורו לתקופה חגיגית מיוחדת, הכנה לחג גדול!

לכן צריך להתכונן לימים הנוראים. ההכנה לימים הנוראים היא ההכנה ליום הדין, לראש השנה. ואם האדם ביצע הכנה נכונה וארגן את תמיכת הסביבה, הרי כל התפילות שלו הן תפילות הציבור. כשהכול רק בתמיכת הסביבה, הוא מברר את הרע שלו לכל עומקו במהירות רבה, ושמח מכל שלב שעבר בדרך.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 14.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הימים הנוראים
ʺשבע ייפול צדיק וקםʺ
הקשיים הם עזרה מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest