דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 84

שאלות ותשובות – 84

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: אני חי בגרמניה, קשור לחכמת הקבלה כבר מעל שלוש שנים, אף על פי שחיפשתי אותה מהילדות, אני מאזין לכל שיעורי הבוקר, במכונית אני שומע רק את השיעורים, ובכלל מאזין מעט מאוד לדברים אחרים מלבד לשיעורים של חכמת הקבלה!

עכשיו המצב הוא, שכאילו מונחת עליי פלטת בטון, דיכאון נוראי, הייתי רוצה לנשום אוויר נקי, אך אינני יכול להיפטר מהמצב הדיכאוני, כלום לא מעניין אותי חוץ מחכמת הקבלה, אפילו לא קן-דו וקונג-פו!

תשובה: האם שמת לב כיצד גדלים ילדים קטנים? אחת לתקופה הם פתאום "מזנקים" במשקל, לאחר מכן זינוק נוסף והם גדלים, אחר כך שוב משקל, ושוב גובה. כך גם בהתפתחות הרוחנית, האדם "עולה במשקל" על ידי ספיגת החומר, כמו חלב אם. אחר כך מגיע זמן הזינוק למדרגה הבאה, לצמיחה הרוחנית, ולשם כך הוא צריך חלל, כדי שיהיה לו לאן לגדול.

כשהמקובל כבר פועל בעולם האמת, בעולם ההשפעה, הוא רואה לפניו חלל עצום שהוא יכול "למלא בעצמו". אך בינתיים האדם עובר תקופת הכנה בעולם שלנו ולומד לאן עליו לגדול. הרי גדילה היא "תפיסה בתוכי" של חלל גדול יותר, מקום גדול יותר. "מקום" ברוחניות הוא "רצון", והיכן האדם יכול לקחת, לאסוף לתוכו רצונות חדשים לרוחניות? רק בסביבה שבה הם נמצאים. בעולם שלנו "המרחבים" היחידים של הרצונות הרוחניים הם הקבוצות שלנו.

ייתכן מאד שה"משקל" שצברת מהלימוד, מדכא אותך עכשיו ודורש לעצמו מרחב כזה, שבו הוא יוכל לדחוף אותך לצמיחה חדשה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest