דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 70

שאלות ותשובות – 70

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג ברוסית: כיצד אפשר לאפיין את הקשר בתוך המשפחה, בין ההורים והילדים, הסבים והסבתות, הדודים והדודות ועוד? כיוון שהקשר הראשוני ביניהם הוא על בסיס קירבת דם, וקשר משני על בסיס האלטרואיזם. אין כאן קנאה, אנוכיות, אלא יותר עזרה ותמיכה הדדית, אהבה ברמה "זה שלי-מעצמי-לכן אני אוהב", בדרגת אינסטינקט בסיסי לקיום המשך דור. אך בכל זאת, אהבה וערבות. זה ברור לכולם שרמת האהבה והערבות במשפחה (אנושית) אינה ניתנת להשוואה לדרגה בהמית בלהקת בעלי חיים. היא בדרגה גבוהה יותר, זו כבר נגזרת שלישית ביחסי הקירבה, שהיא הסיבה הראשונית להתחברות בקבוצות. מדוע לא מספיקה הנגזרת השלישית לגילוי הבורא? בין קרובי משפחה אין אגואיזם (לעצמי), ההיפך, תכונת ההשפעה בלבד. אלו הם לא צרכים בהמיים, ואפילו לא צרכים סוציאליים, אלא צרכים עליונים יותר, רוחניים. מדוע הבורא אינו מתגלה במשפחה?

תשובה: אתה סותר את עצמך. אתה כותב: "זה שלי-מעצמי-לכן אני אוהב", "בדרגת אינסטינקט בסיסי לקיום דור ההמשך". אם לא היה קיים האינסטינקט הבסיסי הזה, לא הייתה קיימת ההרגשה "זה שלי", לא הייתה שום אהבה. אהבה היא חוסר בתועלת עצמית כלשהי, ביטול "עצמי" מוחלט בכל הנגזרות. בעולם שלנו דבר כזה הוא בלתי אפשרי, לכן הבורא אינו נמצא בו.

שאלה מהבלוג ברוסית: מפחיד אותי מה אם הרצון שלי אינו בשל, אולי פתאום אני אשתמש בקבלה לצרכים אגואיסטיים? אולי עדיף בכלל לא ללמוד? מהצד השני, אולי זמני הגיע ולא אמלא את היעוד שלי? כיצד בודקים זאת?

תשובה: אל תחשוש מכלום ותתקדם. המערכת מוגנת מפני שימוש אגואיסטי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest