דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 77

שאלות ותשובות – 77

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג באנגלית: שאלה שאני רוצה לשאול ומכאיבה לי במשך שנים רבות: כיצד עליי להציל את העולם אם אינני מסוגל להציל את עצמי?! כל פעם אני מפסיד בקרב הפנימי כשאין בכוחי להתגבר על המרירות הזאת. אני מבקש עזרה! בבקשה, תעזור לי!!!

תשובה: קודם כל, לא כדאי להפריד באופן נוקשה כל כך את עצמך ואת התיקון שלך מהתיקון העולמי. המקובלים אמרו זאת בבירור: "האדם הוא עולם קטן, והעולם הוא אדם גדול", ועוד: "כל המקיים נפש אחת כאילו קיים עולם מלא". דבר שני, צריכים להבין מהי "הצלה" מנקודת מבטה של חכמת הקבלה. הבעיה היא אפילו לא בכך שאנחנו נמצאים תחת שליטתה המוחלטת של הבריאה הלא מתוקנת, תחת שליטת האגואיזם, אלא בכך שלמעשה איננו מכירים את האויב שמשעבד אותנו. אפילו מתוך ההיסטוריה של העולם שלנו ברור שחוסר היכרות עם האויב לעתים קרובות היא הסיבה לתבוסה. מנהיגים מוכשרים תמיד ניסו לדעת לא רק את כוחות האויב, אלא גם את צורת המחשבה שלו, לכן הם ניצחו. לכן, אני בטוח ללא ספק שתנצח בקרב מול האויב המשותף שלנו, אם קודם כל תכיר את טבעו ואת הרגליו, יחד עם כולם תמשוך את המאור במהלך הלימוד, את המאור שמספק מידע, חיים וכוח לצמיחה. בנוסף לכך, תשתמש באמצעי רב עוצמה להכרת יצר הרע ולעבודה עימו – קבוצת המקובלים, ואת כל האפשרויות לעבודה בה. כי דווקא בקבוצה הוא חושף את פרצופו האמיתי לכל אחד מאיתנו, ודווקא בתוך הקבוצה מתעוררת האפשרות להתקדם כנגדו ולנצח. בהצלחה בעבודתנו המשותפת!

One comment

  1. … " תשתמש באמצעי רב עוצמה להכרת יצר הרע ולעבודה עימו – קבוצת המקובלים, ואת כל האפשרויות לעבודה בה. כי דווקא בקבוצה הוא חושף את פרצופו האמיתי לכל אחד מאיתנו, ודווקא בתוך הקבוצה מתעוררת האפשרות להתקדם כנגדו ולנצח. בהצלחה בעבודתנו המשותפת! "

    שאלה: האם פרצופו האמיתי של האגו יכול להתבטא בכך שדווקא בזמן השיעור יש לי אלף דברים לעשות/לחשוב עליהם ??

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest