דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 60

שאלות ותשובות – 60

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג באנגלית: מה ההבדל בין פירות ופרחים, שעליהם כתוב בזוהר?

תשובה: כתוב "פירות הצדיקים (אלו שכבר מסוגלים לראות את האמת על הבורא) מעשיהם הטובים". מהם מעשים טובים? – מה שמאפשר לטוב, כלומר לתכונת הטוב, לבורא, שהאור שלו ייכנס אל תוך הכלי. כלומר, זה יצירת המסך ועליית האור החוזר. זה מתרחש בכל מדרגה שבה המקובל מגדל את עצמו "כי האדם הוא עץ השדה", עושה את כל העבודות הנחוצות לכך (ראה אגרת י"ח של בעל הסולם בספר "שמעתי") ובסופו של דבר מקבל פירות, הכוח ליצור מסך ולהעלות את האור החוזר. פריחה היא תקופה בעבודה כש"העץ", האדם, עולה לספירות העליונות של המדרגה ועובד שם, כי רק בתכונות של הספירות האלה מאמציו יכולים לקבל "האבקה", עיבור על ידי האור החודר, טיפה אחר טיפה, אל תוך הספירות האלטרואיסטיות האלה. מהעיבור הזה עשויה להתפתח שחלה ובעתיד גם פירות.

שאלה מהבלוג באנגלית: אלו המשתוקקים להגיע לבורא, לא יוכלו לגלות את אור התיקון עד שהוא יעבור דרך כל האנושות? לכן כל מה שאנחנו מדברים עליו נוגע לגלגול הבא שלנו, נכון?

תשובה: לא. אלפי מקובלים גילו את אור התיקון ועלו לדרגות גבוהות מאוד של ההשגה. זה יתאפשר כדי שאור התיקון יגיע לנברא. נכון שאנחנו חיים בתקופה מיוחדת שבה עולים אל הבורא לא נשמות בודדות אלא איחוד הנשמות. אף על פי כן, מנגנון התיקון של הפרצוף הרוחני אינו משתנה, כמו שאינו משתנה הבסיס שלה, הויה, כמו שכתוב: "אני הויה לא שיניתי". ללא התיקון של החלק העליון של הפרצוף, של ראש הפירמידה, האור לא ייכנס לחלק התחתון של הפרצוף, לקומות התחתונות של הפירמידה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest