דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 67

שאלות ותשובות – 67

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: למה לי התיקון שלך? נו, אגואיזם, אז מה? הוא ישנו, שיהיה. למה לי? למה זה בכלל נחוץ למישהו? מי צריך זאת? בשביל מה לי?

תשובה: אם בינתיים אינך צריך זאת, אז לא צריך. אך אם מישהו הבין שהסיבה לכל הייסורים היא האגואיזם שלו, הוא יעשה הכול על מנת לתקן אותו.

שאלה: ראיתי את הסרט "הדרך לעצמך", ראיתי בו רק "עולם בסכנה", ו"יהיה לנו רע". אני הוא אגואיסט מושלם. מהו בשבילי העולם המסריח שלכם? לא אכפת לי. שימות. אפילו יחד איתי. למה לכל הרוחות העולם הזה? מה ייתן לי תיקון האגו? אתה מספר לי על העולם? – לי לא אכפת מקרובי המשפחה שלי. אתה פונה לאגואיסטים ומציע להם לחשוב על כל העולם. תציע משהו בשבילם. מה התיקון הזה ייתן לי? תציע להם משהו שהם ירוויחו, תספר להם על כך, תפרסם. מה יקרה אחרי התיקון, למה הם צריכים אותו? אינני בטוח, אולי אני לא צודק, אך זו דעתי. אין לנו מטרה, למה אנחנו חיים. כל אחד לעצמו, בתוך עולמו. בפנים ריקנות, חוסר אור, דאגה ופחד ממוות – אין בורא בפנים. קיום בהמי חסר תועלת. כשתרגיש את הבורא, אז תמצא את המטרה שלך – פשוט תדע אותה, תרגיש את האור והוא ישנה אותך. תדע שאין מוות, תרגיש את הנצח. תרוויח מזה, החיים שלך יהיו טובים, משמעותיים, בהירים, מלאים ומאושרים יותר. כך הייתי אומר. אם אני לא צודק, תסלח לי.

תשובה: מה זה הבורא? – תכונת ההשפעה. לא משנה באיזה נייר עטיפה תעטוף את הבורא, בכל מקרה נצטרך לדבר על כך, אפילו מהצעדים ההתחלתיים. מי שאינו מוכן לקבל את רעיון התיקון, יעזוב בכל זאת.

3 comments

  1. כתוב בספר של בעל הסולם בפתיחה לחכמת הקבלה בראה מחודשת מה ז"ת בריאה מחודשת ? ומדברים הרבה על זה שאנחנו צריכים להיות כמו הבורא אם כולם יהיו ע " מ להשפיע אז מה אנחנו צריכים את הבורא ,אם כולם דואגים זה לזה אנחנו לא צריכים אף אחד?

  2. כתוב בספר של בעל הסולם בפתיחה לחכמת הקבלה בריאה מחודשת מה ז"ת בריאה מחודשת ? ומדברים הרבה על זה שאנחנו צריכים להיות כמו הבורא אם כולם יהיו ע " מ להשפיע אז מה אנחנו צריכים את הבורא ,אם כולם דואגים זה לזה אנחנו לא צריכים אף אחד? כמו שבעל הסולם מציין שהעולם יראה אחרת !

  3. ואלרי מנהריה

    ===== מהו "השימוש ההפוך" של האגו … ???

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest