דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 66

שאלות ותשובות – 66

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג באנגלית: כיצד אני יכול להיות בטוח שהחושך הוא גם "מעשה ידיו" של הבורא? אני חושב שכוחות האופל יכולים להיות עצמאיים. האם הוא אחראי על כל מה שמתרחש, על המלחמה בין אור לחושך?

תשובה: האור מגיע לאדם אפילו בתקופות של חושך מוחלט. אם האדם ידע שהבורא בהכרח יעביר אותו דרך מקומות חשוכים אלה, הוא מלכתחילה יציב בצידי הדרך "מצברים" של אור: התמדה בלימוד והשתתפות בעבודת הקבוצה. מצברי האור האלו ייתנו כוחות והאדם לא יפחד להיזכר בגורם לחושך הזה, אותו גורם שגם מוביל אותו דרך החושך. ההרגשה שהבורא מנהל את הכול, הרגשת ידו המכוונת – זהו רגש יקר מאוד של מגע שמסוגל להכריח את "הלילה להאיר כאור". אז האדם ייזכר בהקלה משמחת בניסיונות המגושמים שלו "להצדיק" איכשהו את הבורא, כלומר, זה לא הוא, זה מישהו אחר, הוא הרי טוב, זה הרע שעשה לי את זה. לכן על האדם לדאוג לספק לעצמו "מצברים" של אור שיהיו זמינים בדרך.

שאלה מהבלוג באנגלית: אנחנו פועלים מכיוון שאנחנו מחשיבים את דעותיהם של האחרים מעל הרצונות שלנו. מה על האדם לעשות אם הסביבה שלו, שנמצאת עדיין ב"לקבל על מנת לקבל", רואה את המסירות שלו ורוצה לנצל את האלטרואיזם שלו למטרותיהם? האם עליו להמשיך "בלהשפיע למען הבורא" או שמא להחליף את הסביבה? אולי קיים פיתרון שונה?

תשובה: האלטרואיזם אינו מתבטא בלהתחיל מעכשיו לספק את רצונותיהם האגואיסטיים של האנשים שסובבים אותך. על מנת לברר נכון את המושג הזה, תעשה עבודה ביחס לחברים בקבוצה בלבד, וכלפי "חוץ" תהיה כמו כולם, בהתאם לחוקים והמדיניות המקובלים בחברה. השיטה היחידה לבטא את האלטרואיזם ביחס לאנשים מחוץ לקבוצה, היא להפיץ את חכמת הקבלה, השיטה לגילוי הבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest