דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 61

שאלות ותשובות – 61

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג באנגלית: למדתי שנתיים את חכמת הקבלה. כשהתחלתי ללמוד הייתי נלהב מאוד והייתי מוכן לדבר על הקבלה עם כל אחד. כעת, כשאני יודע קצת יותר, אינני יכול לדבר על זה עם אף אחד מלבד הקבוצה, כאילו שאין לי מילים לבטא את הידע שלי. מדוע?

תשובה: כך פועל הפרצוף לפי החוק של צמצום ב': הפרצוף העליון מעלה את חלקו העליון, ג"ע, למדרגה שלו, ואילו החלק התחתון של הפרצוף, אח"פ, נשאר במדרגה התחתונה, כלומר בעולם אחר לגמרי. הם נשארים גוף אחד, אך "הראש" שלו, התכונות העליונות שלו, מקבלות אור מהמדרגה העליונה, הן גדלות ורוכשות מצב שנקרא: "מצב הגדלות של הדרגה ראשונה". הוא כביכול "מתבגר", אך לא בגלל עבודתו, אלא הודות לפרצוף העליון. מובן שקיימת אפשרות להיות בקשר עם המדרגה התחתונה, שם נמצא האח"פ שלו, אך הקשר הזה די מוגבל, כי עכשיו הוא מרגיש את עצמו שווה לעליון! רק האור של העליון שממלא אותו נותן לו שכל חדש, מבט חדש על מבנה הפרצופים, מבט חדש על עצמו, רגישות חדשה. כך הוא מתחיל להרגיש את הצרכים של התחתונים, של האח"פ שלו, נותן אור וכוח לאח"פ כדי להעלות אותו לדרגה שלו. את הכוח להעלות את כל העולם, את האח"פ, לבורא, נותן העליון לאדם, הקבוצה. לכן עליו להיאחז בה ולהתמוסס בה. זה ייתן לנו כוח לבנות שפת דיבור עם העולם שמסביבנו, מפני שכך נגלה את צרכיו האמיתיים.

שאלה מהבלוג באנגלית: מהו ההבדל בין רמת החיבור שתוביל אותנו לייאוש מוחלט לגבי השגת המטרה לבין רמת החיבור שתמשוך אלינו את האור המקיף?

תשובה: הכול תלוי בהבנת המטרה. במקרה הראשון אנחנו משתוקקים לחיבור כאל מטרה, החיבור יעשה את העבודה ויעלה אותנו למטרה. כלומר, איננו מביטים מעבר לאופק, רק רוצים להגיע אליו. במקרה השני אנחנו משתוקקים לחיבור כל צורה לכלי האפשרי היחיד עבור האור, שהוא היחיד שמסוגל לעשות את העבודה. כלומר, עבור האור שרק מחכה לתעלה שדרכה הוא יוכל להישפך על הנברא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest